Ik vroeg me af of iemand al ervaring heeft (of heeft gehoord) met de Petrie Significant. Na 15 jaar trouwe dienst moet ik echt m'n Petrie standaard laarzen bij het huisvuil gaan zetten. Ik zoek nu vervanging. Ik heb al cognackleurige Petrie Anky Elegance en wil daar nog een trainingslaars bij.
De Anky Elegance rijdt fijn - ik hou van de harde schacht bij het rijden - maar zijn voor en na het rijden niet heel comfortabel. Nu heb ik de nieuwe dressuurlaars van Petrie, de Significant, aangehad. Ik vond ze heel lekker zitten, lekkerder dan de Elegance, maar ik vraag me toch af of het een laars is die geschikt is voor het dagelijkse werk. Lees: ik besef dat ik prijstechnisch beter de Dublin (coventry zonder veters) of zo kan kiezen als trainingslaars
. Maar ik vind de Significant wel errug mooi en als die nu echt een beetje comfortabel zijn, ga ik misschien toch daarvoor. Er wordt ook zo mee geadverteerd: dat het een laars is waar je zo mee wegloopt. Voor mij is dat belangrijk want twee stugge wedstrijdlaarzen en géén trainingslaars lijkt me geen handige combi.Dus, iemand ervaring?
Terzijde: tips over andere merken hoeft niet; ik ben erg gehecht aan de kwaliteit van Petrie.