zitvlak rijbroek doorgereden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

zitvlak rijbroek doorgereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 16:21

Vraagje..

Is het normaal dat een zitvlak van een rijbroek al vrij snel is doorgereden. De stof (kunst suede) is op één plek, aan de linkerkant erg dun en op één plekje zelfs alleen nog maar wat draadjes. Broek is dus niet meer te gebruiken, terwijl hij verder nog erg mooi is :(
Ik heb drie dezelfde rijbroeken en van de andere twee is de stof nog steeds netjes dezelfde dikte als overal
Eéntje is een jaar of 3 oud, de andere twee zo'n twee jaar en broeken worden afwisselend gebruikt zo'n drie tot vier keer per week.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:09

Ik denk dat dit een beetje ligt aan de prijsklasse van de broek en hoe intensief je hem gebruikt :) . Ook is bijvoorbeeld het rijden zonder zadel niet bevorderlijk voor de levensduur.

Voor een broek van 2 jaar oud welke je 3-4 per week gebruikt vind ik het niet heel raar.

ChristaMoor

Re: zitvlak rijbroek doorgereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 12:10

klopt, als ze het alle drie zouden hebben. Maar het is er maar eentje....Overigens heb ik hem nog eens beter bekeken, het is de hele kruisnaad van het kunstleer, aan de linkerkant van het stiksel. Dus niet eens alleen waar ik op zit. Zonder zadel rijden doe ik niet, ik heb hem ook alleen aan met rijden, voor stalwerk heb ik gewoon mijn spijkerbroek. Ik weet ook dat ik er geen garantie op heb of dergelijk, ik vind het alleen vreemd. Broeken worden afgewisseld, dus gemiddelde ligt op zo'n 1 x week.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:12

Ik heb de mijne 1 jaar kunnen gebruiken, wel intensief gebruikt. Maar ook bij mij was het doorgesleten en verder nog helemaal goed.

Jammer, maar helaas. Nieuw zitvlak erin laten zetten, dat kan, maar voor dat geld kun je beter een nieuwe broek kopen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:14

Een goede merkbroek als Pikeur, Eurostar e.d. zou je daarop wel moeten kunnen terugbrengen. Die hebben toch een bepaalde kwaliteitsgarantie en als er sprake is van een fabrieksfout dan zijn de meeste wel geneigd tot een vergoeding.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:23

Ook als het gewoon puur slijtage is?

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:55

Vreemd, ik heb mijn rijbroek al bijna 4 jaar en die kan nog prima mee. En dat terwijl het een doodsimpele van HH was :)
Erg jammer dat hij nu al kapot is, terwijl je ongeveer 1 x per week mee rijd.

Ik zou kijken of je hem terug kan brengen of iets dergelijks.
Proberen kan altijd!

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:05

Heb ik ook, er zitten echt gaten in de mijne door het slijten ... Oeps 8)7
maar ik heb ook geen hele dure, van fouganza,
en ik rij zonder zadel dussss

Je kan het altijd probreren in de winkel :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:07

ik heb hele dure en hele goedkopen rij er veel mee en heb ze nu denk ik ruim 5 jaar maar nog geen 1 heeft dit...

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 15:00

Ik heb de vraag bij de fabrikant neergelegd, eens kijken of zij een antwoord hebben. Garantie zit er denk ik niet meer op, maar ik ben wel benieuwd of zij een verklaring kunnen geven. (Weet ik waar ik in het vervolg op moet letten) Toch heb ik inderdaad het idee dat het en fabrieksfout is, omdat de andere twee dus totaal geen slijtage vertonen.

xBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:07

Ik had ook een rijbroek met een kunstlederen zitvlak van het merk Première... Koste nieuw rond de 60,-. Gelukkig had ik heb in de aanbieding gekocht voor 15,-. Was wel een nieuwe broek. Na ongeveer 6x een uurtje te hebben gereden waren er al meerdere gaten in het zitvlak ontstaan. Dat een broek na een jaar intensief gebruik doorslijt vind ik niet gek... Maar na 6 uurtjes? Ik heb overigens gewoon altijd met zadel gereden en geen gekke dingen gedaan. Broek is uiteraard verder nog in bijna nieuw staat.
Dat word nooit meer een broek met kunstlederen zitvlakken. En al helemaal niet van Première. Zijn er andere mensen die slechte ervaringen hebben met dit merk of is dit gewoon pech hebben.