vliegendeken bucas of amigo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CoRiNa1983

vliegendeken bucas of amigo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 11:26

Ik wil een uv werende vliegendeken kopen, maar zie door de bomen het bos niet meer....

Ik heb altijd het merk QHP maar echte goede vliegwerende deken hebben ze niet wel een super fijne pasvorm voor mijn paard maar wat raad bokt aan?

Een bucas of amigo en dan met of zonder de zebra print?

Heb weinig schaduw in de wei en wil dus echt een fijne goed passende deken dus wil graag ervaringen lezen van andere.

ItsMe2

Re: vliegendeken bucas of amigo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 11:46

Ik ben zeer tevreden over de vliegendeken van Imperial Riding. :j.
(Met vaste hals)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:42

Pasvorm is altijd 1e prioriteit (heb al een paar keer drukkingen en schuurplekken gehad). Als je paard goed in QHP past vraag ik me af of bucas past, want die ligt meestal beter op wat smallere paarden.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:51

Wij hebben de Amigo, zeer tevreden over en sluit heel netjes aan. Hele fijn zacht materiaal ook. :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:58

Wat Tamary al zegt, Bucas heeft een smalle pasvorm.
Ik heb twee Bucas dekens in gebruik, beide maat 195. De ene ligt op smalle paard van ong 1.68 mtr. Andere paard is om en nabij 1.62, maar heeft flink wat boeg, en zij krijgt schuurplekken.
Voor haar ben ik op zoek naar een andere deken, met dezelfde kwaliteit én zonwerende eigenschappen als de Bucas.
Volgens de Paardendrogist zou ik vooral niet naar een maat groter moeten gaan, maar naar een ander merk kijken.
Dat zou dan volgens hun Horseware -range worden, die vallen wat breder.
Ik heb deken nog niet besteld.
Wacht even tot de Hemelsvaartactie (25 % korting) bij Divoza, wellicht dat PD ook zo'n actie heeft en is de korting wat hoger dan de bestaande korting, nu 15%.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 14:20

mijne is 1.63m niet super breed maar wel veel schouder, het is een kruising fries, zoals ik nu jullie ervaringen lees moet ik dus niet voor een bucas gaan. Die had ik bijna besteld maar twijfelde dus ben erg blij met jullie reacties

imperial riding ga ik eens voor kijken hoe valt die breed of smal?

kreeg via pb de Rambo daar ga ik natuurlijk ook even op speuren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 15:07

Rambo/Amigo/Mio zijn alledrie varianten van Horseware ;)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:40

Imperial riding valt niet erg smal.
Ons paard heeft ook een vrij brede borst, maar nog nooit schuurplekken gehad!
Wel heb ik 1 maat groter dan haar normale maat.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:09

Het hangt vooral af van de bouw van je paard. De vliegendekens van Bucas vallen inderdaad wat smal. Wel kan je hierbij een extender bestellen, zodat hij ook geschikt wordt voor bredere paarden.

Horseware valt wat ruimer en vooral de Rambo Fly Protector zit bij veel paarden erg mooi, ook bij de wat bredere.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:11

Ik heb een bucas voor mijn fjord. Hij past overal gelukkig behalve de buikflap is wat te klein dus heb ik hem laten vergroten. Heb hem nog niet in gebruik maar is wel een fijne goede kwaliteits deken. :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:15

Dit vond ik een mooi artikel en een mooie redenering waarom ik vind dat je een deken met zebra strepen moet nemen ;)
[VN] 'Antwoord op de vraag waarom zebra strepen heeft'

Voor een merk heb ik niet zo veel verstand, al geloof ik dat in mijn omgeving meer mensen amigo hebben dan bucas
Maar ik zou dan het advies van hierboven opvolgen en kijken naar de pasvorm

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:06

Mijn fries heeft een Bucas. Ik vind Amigo echt prut, t schuurt en trekt, de voering bij de borst is net te warm..

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 12:12

Zo ik heb via via wat verschillende dekens kunnen passen, en de Bucas viel veel te strak rond de schouders daarna de Amigo gehaald om te passen en die paste veel beter dus heb die gisteren wisten kopen. Vriendin heeft dezelfde al jaren schijnbaar maar nooit opgevallen alleen heeft haar paard 2 maten groter als die van mij dus van haar kon ik hem niet passen maar zij is ook erg tevreden over de Amigo.