Bixie springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemmeke

Bixie springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 19:19

Hallo Allemaal,

Mijn dochter van 8 is onlangs gestart met haar eerste wedstrijden. Ze heeft nu 2 x een B dressuurproefje gereden met haar pony.
Nu wil ze heel graag gaan springen. Nu dacht ik zelf aan bixie springen maar heb hier helemaal geen ervaring mee.
Is dat altijd het zelfde parcoursje of wordt dat op ieder concours anders opgebouwd?
Mag er bij bixie springen een begeleider in de ring staan en/of aanwijzingen geven of moet ze het helemaal zelf doen.
Is het bixiespringen een soort proef die voorgelezen moet worden of is het een gewoon parcours net als bij het "echte" springen?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Alvast bedankt.

Groetjes Bloemmeke

gomir

Re: Bixie springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:57

Kijk anders eens of je een bixieboekje kunt krijgen, daar staat alles duidelijk in!

In het kort:
Je dochter mag bixie starten tot het moment dat ze in die discipline L start op reguliere wedstrijden.
Het bixieparcours is altijd gelijk (en staat in het boekje)
Aanwijzingen vanuit de ring is toegestaan door 1 begeleider, bij de AA mag de pony ook vastgehouden worden.
Er is geen proef die voorgelezen moet worden, maar er zitten wel wat extra elementen in het parcours (bijv slalom in de AA) die je in een normaal springparcours niet ziet.

Bloemmeke

Re: Bixie springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 21:12

Bedankt voor je reactie Gomir.
Ik zal online dan eens gaan zoeken naar het parcours. Dan kan ze dat vast eens gaan oefenen. Bixie boekje ga ik ook naar op zoek.
Ben benieuwd hoe ze het zal vinden!