Kotslucht bij paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heleeen_Imke

Kotslucht bij paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 11:40

Heeeyy,
Ik heb dus een probleem: Ik gebruik altijd dezelfde (paardrijd)jassen om naar stal te gaan en te rijden, maar als ik thuiskom, of ga rijden (dus weg van stal) dan ruiken die jassen echt verschrikkelijk naar kots. Dat heb ik ook met dekjes, het gaat pas naar kots ruiken als ik ergens anders ben, of ik ruik het gewoon niet op stal. Ik vind dit erg irritant en ook vervelend voor andere ruiters dat er door mij een kotslucht komt te hangen in de binnenbak..... Ik was mijn jassen echt genoeg (ik kan ze moeilijk elke dag gaan wassen) maar dan zijn ze 2 dagen fris en daarna stinken ze alweer verschrikkelijk :( Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft!

Groetjes Heleen

ps: geen idee of deze topic hier goed staat maarja....

BigOne

Re: Kotslucht bij paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:43

Word er toevallig vrij natte kuil gevoerd op de stal waar je staat??

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:43

Ehh.. douchen en deo op voor je gaat paardrijden? Tenminste als het oud zweet is wat je beschrijft. Dat gaat stinken. Maar de dekjes is wel apart. Zijn de jassen syntetisch? Dat kan idd ook gaan stinken. Katoenen spullen dragen helpt.
(Even ervanuitgaand dat je dit serieus meent :') )

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:45

De eerste gedachte ook bij mij was natte kuil. Dit laat kleding,dekjes etc al snel naar kots ruiken.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:46

Maar dan zou de hele stal en iedereen toch moeten stinken en niet alleen TS. Ik herken dat trouwens wel de geur van dat voer. Dan word je al misselijk als je de stal in loopt :+

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:50

Wat bigone zegt , ik heb dat ook wel is gehad maar dat kwam door de kuil , die stonk verschrikkelijk naar spuug .

Heleeen_Imke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 11:52

bigone schreef:
Word er toevallig vrij natte kuil gevoerd op de stal waar je staat??

Ja, dat er word inderdaad vrij natte kuil gevoerd, licht het daaraan?

PenP2014 schreef:
Ehh.. douchen en deo op voor je gaat paardrijden? Tenminste als het oud zweet is wat je beschrijft. Dat gaat stinken. Maar de dekjes is wel apart. Zijn de jassen syntetisch? Dat kan idd ook gaan stinken. Katoenen spullen dragen helpt.
(Even ervanuitgaand dat je dit serieus meent :') )

Haha, ik neem het serieus, en douchen en deo doe ik echt elke morgen, maar dat haalt die stank uit mijn jassen niet weg, bedankt voor die tip van dat katoen!

PenP2014 schreef:
Maar dan zou de hele stal en iedereen toch moeten stinken en niet alleen TS. Ik herken dat trouwens wel de geur van dat voer. Dan word je al misselijk als je de stal in loopt :+

Ik weet ook niet of andere mensen het niet hebben hoor, maar ik ga het wel een keertje vragen :p

Heleeen_Imke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 11:52

Passorapard schreef:
Wat bigone zegt , ik heb dat ook wel is gehad maar dat kwam door de kuil , die stonk verschrikkelijk naar spuug .

Ja, dan zal het dat wel zijn, maar wat kan ik er tegen doen?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:54

Hebben andere ruiters er wel eens iets van gezegd? Wellicht ruiken ie het ook niet op stal en hebben zij hetzelfde. Ik moest ook gelijk aan kuil denken. Dat heeft vaak een zure kotslucht. Toen ik stage liep (15 jaar geleden dus moet je nagaan :') ) en kuil gevoerd had roken aan het einde van de dag mijn nagels ook echt naar kots. Dan weekte ik eerst mijn handen goed in een badje voor ik ging douchen.

Je zou eventueel eens een oud ander jasje mee kunnen nemen, wat je nooit meeneemt om te kijken of dat ook zo gaat stinken.
Van wat voor stof is je jasje? Inderdaad kunnen synthetische stoffen snel raar gaan ruiken. Ik had elf een leuk truitje met half doorzichtige mouwen van synthetische stof. Ik ruik nooit naar zweet en zweet ook niet overmatig. Maar al douchte ik en deed ik direct deo op en daarna dat schone truitje, dan vond ik er na een paar uur al een rare geur aan hangen. Ik heb dat truitje maar weggegooid :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:55

Ik denk zomaar dat je stalgenootjes er ook last van hebben. Meestal ligt dit idd aan natte kuil op stal. :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:55

Als er natte kuil gevoerd word kun je maar één ding doen, je spullen in de schuur uittrekken en direct douchen en accepteren dat je stinkt naar kuil. je kunt met stal gaan overleggen met z'n allen of er drogere kuil gevoerd kan worden(die natte is ook niet best voor paarden) want gegarandeerd dat iedereen er naar stinkt. Ik ging vroeger wel eens bij een bevriende boer langs en dan moest ik altijd even door de bollen stal (was hij zo trots op), duurde nog geen vijf minuten en je stonk een uur in de wind.

Heleeen_Imke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 11:57

Delphi schreef:
Hebben andere ruiters er wel eens iets van gezegd? Wellicht ruiken ie het ook niet op stal en hebben zij hetzelfde. Ik moest ook gelijk aan kuil denken. Dat heeft vaak een zure kotslucht. Toen ik stage liep (15 jaar geleden dus moet je nagaan :') ) en kuil gevoerd had roken aan het einde van de dag mijn nagels ook echt naar kots. Dan weekte ik eerst mijn handen goed in een badje voor ik ging douchen.

Je zou eventueel eens een oud ander jasje mee kunnen nemen, wat je nooit meeneemt om te kijken of dat ook zo gaat stinken.
Van wat voor stof is je jasje? Inderdaad kunnen synthetische stoffen snel raar gaan ruiken. Ik had elf een leuk truitje met half doorzichtige mouwen van synthetische stof. Ik ruik nooit naar zweet en zweet ook niet overmatig. Maar al douchte ik en deed ik direct deo op en daarna dat schone truitje, dan vond ik er na een paar uur al een rare geur aan hangen. Ik heb dat truitje maar weggegooid :+ .

Ja, mijn jasje is inderdaad synthetisch, maar ik ga een keer een ander jasje proberen, misschien dat dat helpt ;)
Of anders gewoon vaak wassen.....

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:57

Het is officieel koeienkuil toch dat spul?? Aaah krijg er jeugdsentimenten van. Ooit op ponykamp geweest waar ze dat voerden. Ben een week lang kotsmisselijk geweest elke x als ik de stallen in liep :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:02

Ik zou een (oud) katoenen vest aandoen de volgende keer, eens kijken of je dan nog zo stinkt. Ik stond ook ergens met (paarden)kuilvoer, maar droeg alleen katoen, leer en dus natuurlijke materialen. Nooit last gehad van een kotsgeur terwijl ik wel iedere dag "knuffelend" met het kuil liep (bij het in de kruiwagen stoppen en eruit halen).

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:04

Dat schoot mij ook het eerste te binnen. Op mijn vorige stal hadden we ook van dat verschrikkelijk vieze kuil. Ik stonk ook altijd, en mijn handen bleven 2 dagen erna nog steeds stinken.
Paard haar poep ging ook echt stinken naar koeienstront en was vies donker.
Nu hebben we gewoon droog hooi en heb ik ook geen last meer van stank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:31

Katoenen kleding een optie?