Collega juryleden: kan dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Collega juryleden: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 14:07

En 'dit' is met een open kap van een cabrio achter C zitten.
Ik moet zeggen dat ik het volgens mij nog nooit gezien heb of het is me niet opgevallen.
Maar zou het kunnen cq mogen of zouden paarden helemaal de weg kwijt raken bij het zien van een open dak?
Met dit lekkere weer en in bezit van een cabrio is het een heel aantrekkelijk idee.

IvankBacardi

Re: Collega juryleden: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:10

ik ben dan geen jury lid maar een tijd terug wel gezien op een outdoor wedstrijd.
paarden waren er niet echt onder de indruk van.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:11

Ik zie geen probeem.
Ik heb wel eens juryleden gezien met tafel stoel en parasol.

Ik weet dat er in de gedragsregels staat een schone auto, dus waarom niet?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:12

Waarom niet? Er gaan ook genoeg jury's met mooi weer buiten zitten op een stoeltje. Bijna hetzelfde toch? :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 14:13

Tafel en parasol is andersvoor genoeg paarden ook een reden om van het padje te raken ;)

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:13

Lijkt mij ook geen probleem. Denk niet dat paarden kijken naar het dak.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:14

Daarom noemde ik het ook.
Als ik rijd kom ik liever een cabrio tegen dan een parasol!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:14

waarom niet...??
denk je dat een paard minder presteert door een cabrio??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:16

Ik zou niet weten waarom paarden wild zouden worden van een auto zonder dak.
Ja, van een goeie word ik wel wild, maargoed, dat heeft met mijn voorliefde voor bepaalde auto's te maken. Ik denk niet dat paarden die liefde kennen...

Wel de angst voor parasollen, tafeltjes, krakende klapstoeltjes etc.
En wapperende blaadjes...

Nee, doe mij maar een cabrio voor de ring ipv zo'n banketstaaf tafeltje.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 14:17

Nou ja, er zijn zat paarden die helemaal over de zeik raken van alles wat ongewoon is. En juryleden in auto's met open dakje is niet echt een 'gewoon' gezicht.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 16-05-14 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:17

Daantjuh88 schreef:
Waarom niet? Er gaan ook genoeg jury's met mooi weer buiten zitten op een stoeltje. Bijna hetzelfde toch? :D

Mee eens waarom niet, ben blij dat de zon schijnt :j
Inderdaad beter dan een parasol lijkt me.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:18

Fitzroy schreef:
Nou ja, er zijn zat paarden die helemaal over de zeik raken van alles wat ongewoon is. En juryleden in auto's met open dakje is niet echt een 'gewoon' gezicht.

Hoe kom je er bij dat paarden het onderscheid maken in een gewone auto en een cabrio?

Als ze er wel van van de leg raken, is het gewoon een rilkikker en had hij dat met een auto waarschijnlijk ook gedaan....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:24

Wennen ze maar aan, ze kunnen nog veel gekkere dingen tegen komen.

Ik zie het probleem niet. Zou eerder bang zijn dat ik er zelf als jury rood verbrand uit zou komen.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:27

Janine1990 schreef:
Fitzroy schreef:

Hoe kom je er bij dat paarden het onderscheid maken in een gewone auto en een cabrio?

Als ze er wel van van de leg raken, is het gewoon een rilkikker en had hij dat met een auto waarschijnlijk ook gedaan....

Ik oefen met mijn paard met een 'normale' auto. Zet ik er een stuk kleinere of grotere neer dan is dat alweer aanleiding genoeg om het 'eng' te vinden. Ook een auto met een open dak zou voor haar reden om zijn.
Tis gewoon een trutje wat die dingen betreft.

Naar mijn idee hebben de paarden die 'last' hebben van een open dak dan ook 'last' van ieder iets dat wellicht wat anders is dan normaal. Bij zulke paarden is het aan de ruiter om daar mee om te leren gaan en het probleem niet bij de situatie te leggen maar mee te nemen in je training.

Dus hier iemand met zo'n rilkikker, lekker met je cabrio gaan :).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:29

Pattypaard schreef:
Ik oefen met mijn paard met een 'normale' auto. Zet ik er een stuk kleinere of grotere neer dan is dat alweer aanleiding genoeg om het 'eng' te vinden. Ook een auto met een open dak zou voor haar reden om zijn.
Tis gewoon een trutje wat die dingen betreft.

Naar mijn idee hebben de paarden die 'last' hebben van een open dak dan ook 'last' van ieder iets dat wellicht wat anders is dan normaal. Bij zulke paarden is het aan de ruiter om daar mee om te leren gaan en het probleem niet bij de situatie te leggen maar mee te nemen in je training.

Dus hier iemand met zo'n 'rilkikker', lekker met je cabrio gaan :).

Precies!! Een auto met bizarre onderbouw, of hoe je dat ook mag noemen, zal ook aanleiding zijn voor zo'n paard... Zoals Dennis zegt: Ze wennen er maar aan!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:33

Ik zou er geen probleem mee hebben :)
Vorige zomer eens meegemaakt dat de jury beide deuren open had, dat was de eerste rondjes wel ff spannend, haha

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 14:34

Maar ik wil niet de reden zijn van een verprutste proef. Daar zou ik zelf ook van balen. Ik bekijk het nog wel. Ik moet er ook rekening mee houden dat dan voor alle combinaties de omstandigheden hetZelfde zijn. Dus of open of dicht.

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:35

Ik ben geen jurylid maar ik heb ook al gereden in een ring waar de jury gewoon aan een tafel zit. Een cabrio zou ik ook helemaal niet vreemd vinden. Maar dan heb ik ook een paard wat nergens een probleem om maakt en ontzettend braaf is op cc.

Edit: wel top dat je zo begaan bent met de combinaties in je ring!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:41

Fitzroy schreef:
Maar ik wil niet de reden zijn van een verprutste proef. Daar zou ik zelf ook van balen. Ik bekijk het nog wel. Ik moet er ook rekening mee houden dat dan voor alle combinaties de omstandigheden hetZelfde zijn. Dus of open of dicht.

Dat is echt heel lief van je hoor...

Maar de enige die verantwoordelijk is voor een verneukte proef is de ruiter, die het paard kennelijk niet onder controle heeft. En dat is toch wel een van de voorwaarden voor een goede dressuurproef.

Als jury krijg je toch altijd wel kritiek, flink insmeren met olie, glijdt die kritiek wel weer van je rug af ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:59

Dennis schreef:
Wennen ze maar aan, ze kunnen nog veel gekkere dingen tegen komen.

Ik zie het probleem niet. Zou eerder bang zijn dat ik er zelf als jury rood verbrand uit zou komen.

_/-\o_ inderdaad

Dat zou bij het mennen dressuur niet eens een issue zijn. haha Gewoon sturen en rijden en niet piepen.

Paarden zijn gewend aan open en dichte koetsen :D open en dichte auto's; het mag geen verschil maken.
Lekker juist met dit weer: cabrio

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:14

Janine1990 schreef:
.

Als jury krijg je toch altijd wel kritiek, flink insmeren met olie, glijdt die kritiek wel weer van je rug af ;)

Zonnebrandolie wel te verstaan ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:16

Annemeik schreef:
Janine1990 schreef:
.

Zonnebrandolie wel te verstaan ;)

:D

Wat ze zelf maar wil, daarom heb ik het gedeelte ervoor even weggelaten :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:28

Ik heb weleens bij een jury met Cabrio gestart dus er zijn er meer en het gebeurt ook gewoon. Maakt toch niets uit? En als paarden kijkerig erop reageren, tja, dan moeten ze er maar aan wennen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:33

Fitzroy schreef:

Was dressuur oorspronkelijk niet óók het testen van de gehoorzaamheid van het paard? :+
Tenslotte ligt de oorsprong bij de cavalerie - en het is wat banketstaaf als je paard in het heetst van de strijd niet meer gehoorzaamt. Of-ie wel of niet durchlässig is op zo'n moment is wat minder boeiend als je leven er vanaf hangt. Maar dat-ie 100% doet wat jij wil wel... :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:37

Ik zie er absoluut geen probleem in. Bij mijn vorige auto kon het dak er ook af, waardoor ik een pick up kreeg en aan de voorkant een gat in me dak :D. Die heeft vaak zat langs de ring gestaan als de zon scheen. Nooit problemen mee gehad.

Gewoon doen dus.