Paardrijden in Tsjechië of Hongarije

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dala8

Paardrijden in Tsjechië of Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 11:27

Hoi Bokkers,

Aankomende zomer ga ik samen met mijn vriend 2,5 week rondtrekken met de auto door Tsjechië en Hongarije. Ik wil hier onwijs graag ergens paardrijden. Onze reisbestemming staat niets vast. We gaan gewoon terplekke kijken waar we heen willen en hoelang we ergens blijven. Hebben jullie toevallig een keer in een van deze landen paard gereden? Waar was dit? Wat voor rit? En de kosten?

Ik hoor het graag!

Groeten, Maudi

wwillemijn

Re: Paardrijden in Tsjechië of Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:32

Ik heb in Hongarije gereden. Zo'n 24 jaar terug. Dus waar dat precies was, geen idee. Wel langs het Ballatonmeer. Wat ik nog weet is dat het echt heel gaaf was. Veel ongerepte natuur, heuvel-/bergachtig en veel open velden en langs het meer. Het water uit het meer was toen nog kraakhelder, en daar konden we toen gewoon uit drinken. Ik wil graag een keer terug naar Hongarije om daar te gaan rijden. Tsjechië ben ik ook geweest, maar niet gereden. Qua land en paardencultuur vind ik zelf Hongarije mooier.

Sas67

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:42

Ongeveer 10 jaar geleden hebben wij een fantastische paardrijvakantie beleefd in Tsjechie bij http://www.ranchgallop.com. Toen waren kortere ritten, dagtochten en volledige trektochten mogelijk. Indrukwekkende natuur, super paarden en een eigenzinnige, hele bijzondere indiaanse Tsjech als gids.
Kan het je van harte aanbevelen!

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:45

In Hongarije rij ik een paar keer per jaar paard in de buurt van het Tisza meer, fijne paarden, goede gids. Ik ga de gegevens voor je opzoeken. Toen ik daar de eerste keer ging rijden werd eerst even een kwartiertje in de 'buitenbak' gereden en gekeken hoe het ging en daarna naar buiten. Sindsdien heerlijke buitenritten van 2 á 3 uur.

Mijn ervaring is dat je overal in het land wel kunt paardrijden, maar het wel even goed is om de paarden te checken en eerlijk te zijn over je rij-ervaring. Heb jaren geleden wel eens een wildebras mee gekregen die als 'zeer braaf' werd omschreven..... ging goed bij mij, maar moet er niet aan denken dat er beginners op zouden rijden. Naderhand hoorde ik dat er die week al 3 mensen waren afgevallen/gegooid; beginners...

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:46

Ik heb ook een keer gereden in Tsjechië, echt een hele mooie ervaring!

*gaat zoeken naar de naam van die stal*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:49

Toevallig ga ik deze zomer enkele weken paardrijlessen verzorgen en buitenritten begeleiden in Hongarije! Als je info wilt kun je altijd een berichtje sturen :j

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:13

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:20

Ik heb een paar jaar geleden een trektocht gedaan in Hongarije.
De stal zit in het dorp Százhalombatta en heet Mokány Lovas Club
"Mijn" paard heette Sigra en we hebben erg veel lol met de eigenaar (Micky(?)) gehad :)
Edit: ze zitten op Facebook.

HelloHallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:52

Hoi pb,
Ik las dat je van de zomer wil paardrijden in Hongarije. Ik en mijn man hebben een manege en camping in Hongarije en bieden leuke paardrijtochten aan. Het zijn tochten waar je wel enig rijervaring voor nodig hebt, omdat ze niet over ruiterpaden gaan. Voor meer informatie kan je op onze website vinden. Heb je vragen dan verneem ik ze graag en zal zo snel mogelijk je vragen beantwoorden.

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 22:06

Bedankt voor de reacties! heb aantal van jullie PB gestuurd :)

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:10

Ik ben paar jaar geleden op stage geweest in Tsjechië, stechovice
villa gineta is een b&b uitgebaad door belgen
zeer vriendelijk je kan in hun piste rijden en een paard daar of beetje verderop een buitenrit maken in een manege ook aan te raden.
http://www.villagineta.cz/web_index.php ... subject=01

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:55

Vorig jaar heb ik via Trailfinders een trektocht in Hongarije geboekt en ik weet dat ze soms ook apart buitenritten doet buiten de trektochten om. De paarden waren allen op 1 na nogal schrikkerig en ik vond ook niet dat ze super goed verzorgd werden.

Ze bedoelde alles wel goed maar was bijv. te verlegen om water voor de paarden te vragen tijdens een pauze van zo'n 2u in de brandende zon terwijl ze net zo'n 3u gereden hadden.

Als je meer info over deze stal wilt kan ik je die per pb geven. (Dat je bij haar een losse rit kan boeken ipv dat je aan een trektocht van trailfinders vastzit.)

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:41

Ja, ik heb het gevonden :D

Ik heb gereden bij Knezicka Chalupa in Vrchlabi (Tsjechië)

http://www.knezice.cz/cs/jizdarna.html

Echt een aanrader! Je kunt kiezen met galop of zonder, wij gingen met galop.
Brave paarden, luisteren goed en ook nog eens een prachtige omgeving :D
Paarden worden ook goed behandeld (voor zover ik het kon zien)
We hebben intotaal een uur gereden. Volgens mij waren er ook ritten van 2 uur, maar dat weet ik niet zeker.
De kosten weet ik helaas niet meer.

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:46

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:50

Ik heb in 2x in tsjechie gereden.. eentje was helemaal super! Ik zal vanavond even info en foto's opzoeken ;)

justxanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:56

Ik kom zelf uit tsjechie dus je kan bij je vragen bij mij terecht als je wilt, als je zegt ongeveer waar je gaan touren kan ik vast aan informatie via familie/vrienden/kennissen komen :j
wil je western of engels rijden?

veel plezier! het is echt super daar B-)

NNNN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:54

S_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:06

Ik heb vorig jaar oktober in tsjechie paardgereden. Het was geweldig. Ik weet niet meer hoe de manege heet helaas. Het kostte ongeveer 25 euro voor twee uurtjes.We gingen echt door de bergen in galop. Je kan overal paardrijden. Overal zie je maneges. Je kan natuurlijk ook vragen bij het hotel of camping waar dat kan. Paardrijden in tsjechie is zeker de moeite waard.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:23