Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rena100 schreef:Beetje prijzig, maar ach.
Rena100 schreef:Is ook een bepaald (voornamelijk rijk) type mens natuurlijk die dat soort dingen draagt.
Tirzaah schreef:Bestaat het zo lang? Lijkt me best leuk om alle "verbeteringen" naast elkaar te zien. Van bolhoed tot de caps die we nu kennen.
Rena100 schreef:Voor een man vind ik dat toch weer anders dan voor een vrouw. Heb nog nooit een vrouw met zo'n type hoed zien lopen in real life!
Citaat:Heb niet de intentie om stempels te drukken op mensen of iets dergelijks!
Zoolgangster schreef:Ik heb vroeger nog rijles gekregen van een ouderwetse instructeur mèt bolhoed!
Met geruit bruin tweedjasje en rijbroek van voor de jaren '70 en hij droeg daarbij ook degelijke bruinleren jodhpurs die je nèrgens anders zag in Nederland, zeker niet bij gewone ruiters, maar wel in Engeland.
Zoolgangster schreef:Ik word nostalgisch als ik die zwarte bolhoed van die winkel zie...
Zoolgangster schreef:Over dat wegwaaien van een hoed: Mijn oma verloor haar broer begin vorige eeuw toen hij op rondreis in de VS zijn (hoge?) hoed verloor terwijl hij met de trein reisde... in die tijd was een heer zonder hoed not done en hij rende de hoed achterna, tegen een heuvel op... toen moet hij zijn gevallen, viel tegen de trein en zo verongelukte hij...
Echt bizar om op zo'n manier aan je eind te komen.
(Wat een hoedentopic voor herinneringen terugbrengt!)