twijfel over welke deken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GenerationR

twijfel over welke deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 15:42

Hallo,

Ik heb mijn merrie afgelopen december gekocht en ze was geschoren toen ze naar mij kwam stond ze onder 300 gram en in n stal. Toen ze naar mij kwam heb ik haar omdat de 300 grams kapot was onder 400 gezet en dat ging prima. Ze zweette niet en ze vond t prima. Nu twijfel ik over welke deken ik moet opleggen. Het is nogal onvoorspelbaar weer op het moment en ze staat op een wei zonder echte goede schuilmogelijkheid. Ik heb een 0 grams deken en een 100 grams onder deken. Ik twijfel alleen of dit niet te warm is? Als het weer dalijk weer lekkerder word dan gaat de deken natuurlijk af.

Wat denken jullie?

~Anke

xSogno

Re: twijfel over welke deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:46

Hier is het 17 graden zonnig en droog dus hier zijn dekens af, en zou een 100 grams te warm zijn, iig voor overdag.

Gaat ze snachts op stal? Ben je in de mogelijkheid om te wisselen op een dag? Ik zou ze lekker af doen als t bij jou ook zulk weer is.

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 15:49

xSogno schreef:
Hier is het 17 graden zonnig en droog dus hier zijn dekens af, en zou een 100 grams te warm zijn, iig voor overdag.

Gaat ze snachts op stal? Ben je in de mogelijkheid om te wisselen op een dag? Ik zou ze lekker af doen als t bij jou ook zulk weer is.

Hier staat voor vannacht en morgen nog regen vermeld dus vandaar. Ze gaat 's nachts niet opstal en ik ben morgen instaat te wisselen dus misschien alleen vannacht opleggen ?

xSogno

Re: twijfel over welke deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:52

Zou ik hem alleen voor de nacht opdoen en dan morgen weer afhalen maar dan nog is een 100 gram nog best veel misschien. Geen 0 grams liggen?
Anyway zou hem iig overdag lekker aflaten.
Als ik hier een 100 grams op zou doen staan ze enorm te zweten iig.

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 15:55

xSogno schreef:
Zou ik hem alleen voor de nacht opdoen en dan morgen weer afhalen maar dan nog is een 100 gram nog best veel misschien. Geen 0 grams liggen?

oke bedankt voor het meedenken dan leg ik voor vannacht een 0 grams deken op

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:13

GenerationR schreef:
xSogno schreef:

oke bedankt voor het meedenken dan leg ik voor vannacht een 0 grams deken op

Toppie, blijven ze droog als het gaat regenen!