Contract opstellen, wat moet er in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Contract opstellen, wat moet er in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:39

Vandaag krijg ik een paard in training. Dit is voor mij de eerste keer dat het paard echt naar mij toe komt en daarom wil ik wat afspraken maken met de eigenaar en dit in een contract zetten.
Ik heb de volgende punten erin gezet:
Trainer zorg voor de juiste zorg voor het paard en zorgt voor goede voeding.
Trainer zal het paard correct trainen en met rust en respect het paard behandelen.
Trainer is niet aansprakelijk voor letsel of kwetsuur aan het paard.
Eigenaar is niet aansprakelijk voor letsel of kwetsuur van de trainer.
Eigenaar zal zorgdragen voor alle kosten omtrent de training en welzijn van het paard.

Hebben jullie nog ideeen om erin te verwerken?

Anoeska27

Re: Contract opstellen, wat moet er in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:42

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:46

‘juist’ ‘goed’ en ‘correct’ zijn vage omschrijvingen. Wat jij juist en correct kan vinden, kan ik wel grenzend aan mishandeling vinden. Dat soort termen kun je dus beter vermijden. Voeding kun je gewoon toelichten in zoveel brok per dag of gewoon zoveel voerbuurten per dag. Juiste zorg kun je ook beter toelichten in dierenwelzijn, zoveel uur buiten (indien weer dit toelaat – naar inzicht van trainer). Enz. enz.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:49

Ik mis nog termijnen en bedragen.

dus opzeg termijn (beide kanten), betaal termijn (wanneer wat betalen, hoe betalen), afspraken over evt verkoop (denk maar aan Tommie Visser).

Ook opnemen hoe jij de kosten gaat doorbelasten (zoals smid, DA, etc etc) en dan ook weer op welke termijn zij deze moeten betalen.

Wanneer welke DA erbij en wie neemt hierover beslissingen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:49

Ook zou ik foto's in het contract toevoegen van de dag dat het paard aankomt (beenwerk, voeten, hele paard voorkant, achterkant, links, rechts)
Evt. littekens beschrijven/foto van maken. Zorgen dat gebit gecontroleerd is voor hij naar jou toe komt. (tenzij je hem maar voor een maand traint). Maar bij langere periode wil je dat dit soort dingen gewoon goed is voor je eraan begint. Om welles -nietes spelletjes te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:28

Bedankt voor de tips, hier kan ik wel wat mee!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:14

LZP -> TAO

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:17

Het zijn allemaal wel erg subjectieve begrippen, dus die zou ik concretiseren. Heb je aan verzekering gedacht? Je wio niet opdraaien voor de kosten als hij struikelt tijdens het rijden en een been breekt.