Cap van Decathlon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Cap van Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:38

Sinds ik een aantal topics over caps voorbij heb zien komen, ben ik gaan nadenken. Mijn cap heeft nooit echt harde klappen op hoeven vangen. Ik ben een keer of 5 van een pony gevallen, nooit ver, meestal op mijn kont terecht gekomen.
Wel is mijn cap nu al zo'n 7 jaar oud, dus eigenlijk aan vervanging toe. Maar jullie weten waarschijnlijk allemaal hoe dat gaat, waarom zou ik een nieuwe kopen zolang hij het nog doet?

Nja, in elk geval, ik denk er nu wel serieus over om wat nieuws te gaan kopen en daarbij zien de caps van de decathlon er super netjes uit! En tegen die prijzen word het makkelijker om even de moeite te nemen een nieuwe te kopen. Heeft iemand ervaring met deze caps? Zijn ze ook zo goed als ze eruit zien?

(Ik moet nog wel ff checken of die caps ook voldoen aan de veiligheidseisen, maar ik dacht dat dat wel zo is)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:41

Alle caps die verkocht worden MOETEN aan de veiligheidseisen voldoen dus daar hoef je niet naar te kijken.
Decathlon caps zijn verder prima, heel fijn er betaalbaar. Heb er jaren mee gereden.

Anoniem

Re: Cap van Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:43

Ik volg ook even mee, want als ik dalijk weer mag rijden wil ik ook voor een nieuwe cap gaan en BP omdat de cap die ik nu heb ook wel aan vervanging toe is :+ En ik had een blauwe gezien bij de decathlon dus die wil ik straks aanschaffen :) Ben ook erg benieuwd naar de ervaringen :)

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:26

ik heb daar ook een cap van, erg fijn en goed betaalbaar. en niet onbelangrijk, met keurmerk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:29

En ook ik heb een cap van de Decathlon! Ik heb zo'n fluwelen :P Was op dat moment de goedkoopste die er was (met keurmerk). Die heb ik toen aangeschaft omdat ik nog geen idee had of ik weer doorging met paardrijden (ik was gestopt).

Lekker goedkoop en zit ook erg lekker!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 12:37

SuperAssie schreef:
Alle caps die verkocht worden MOETEN aan de veiligheidseisen voldoen dus daar hoef je niet naar te kijken.
Decathlon caps zijn verder prima, heel fijn er betaalbaar. Heb er jaren mee gereden.

Ergens weet ik dit ook wel hoor... dat dat moet. Maar voor minder dan 30 euro zou je bijna denken dat dat niet kan... Echt zeer verbaasd over de kosten.

Dankjewel voor alle reacties! Ik moet binnenkort denk ik maar een testje gaan doen. Zat te denken aan de "plastic" (carbon-look zal het moeten zijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:38

Ik heb er ook een. Zit lekkerder als mn gpa :j

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:48

ik heb deze alleen dan in het donkerblauw met wit

Afbeelding

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:08

Ik heb ook een cap van Decathlon, enkele maanden geleden gekocht en ben er best tevreden mee. Heeft maar 20€ gekost. Ze moeten idd allemaal aan wettelijke vereisten voldoen, dus dat maakt niet uit.
Het belangrijkste voor mij is: hij past goed en zit aangenaam. ;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:23

mirriezz schreef:
SuperAssie schreef:

Ergens weet ik dit ook wel hoor... dat dat moet. Maar voor minder dan 30 euro zou je bijna denken dat dat niet kan... Echt zeer verbaasd over de kosten.

Dankjewel voor alle reacties! Ik moet binnenkort denk ik maar een testje gaan doen. Zat te denken aan de "plastic" (carbon-look zal het moeten zijn).

Er zit bij die goedkope caps dan ook niks extras. Mijn cap kostte indertijd nog geen 20 euro. Is alleen een schelp van piepschuim(ook niet afgewerkt ofzo) met plastic buitenkant en een kinbandje, maar heeft meerdere malen mijn hoofd beschermd :)
De duurdere caps hebben wat nettere afwerking maar die goedkope ventileren ook nog supergoed en ze zijn lekker licht!

Zwaanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:31

Er zit bij die goedkope caps dan ook niks extras. Mijn cap kostte indertijd nog geen 20 euro. Is alleen een schelp van piepschuim(ook niet afgewerkt ofzo) met plastic buitenkant en een kinbandje, maar heeft meerdere malen mijn hoofd beschermd :)
De duurdere caps hebben wat nettere afwerking maar die goedkope ventileren ook nog supergoed en ze zijn lekker licht![/quote]

Die heb ik ook gehad, maar ik ben er een keer op gevallen, en toen is hij door midden gebroken en had ik een hersenschudding. Ik ben toen gelijk overgestapt op een TWEEDEHANDS cap van Harrys horse ter waarde van 150 euro, koste mij maar 50 euro. Ik vind dat een veel betere cap, heel zacht en ook ventilerend...

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:47

Zwaanbanaan schreef:
SuperAssie schreef:
De duurdere caps hebben wat nettere afwerking maar die goedkope ventileren ook nog supergoed en ze zijn lekker licht!

Die heb ik ook gehad, maar ik ben er een keer op gevallen, en toen is hij door midden gebroken en had ik een hersenschudding. Ik ben toen gelijk overgestapt op een TWEEDEHANDS cap van Harrys horse ter waarde van 150 euro, koste mij maar 50 euro. Ik vind dat een veel betere cap, heel zacht en ook ventilerend...

Het is volkomen normaal dat een cap breekt bij een val, of deze nu 20 of 200 euro kost. Ook een dure cap kan breken. Het gaat erom dat je hoofd beschermd word bij de val, en op dat moment is dat ook gebeurd. Wat heb je liever? Een cap doormidden of je hoofd doormidden?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 16:13

Nog even een ander dingetje, ik ben er nu wel uit dat ik voor een decathlon cap ga, dan heb ik in elk geval weer eens een nieuwe, werd tijd.

Kun je die dingen ook veilig laten thuisbezorgen uit de webshop? Of verzenden ze ze als normaal pakketje (waarmee bij de post dus gegooid zou kunnen worden)? Heeft iemand dat al es gedaan? Ik woon in Zeeland, dus een andere grote paardenshop met goedkope caps heb ik helaas ook niet in de buurt.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:14

Kweenie waar je woont in Zeeland, maar er zit een Decathlon in Antwerpen.

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:25

bo123 schreef:
ik heb deze alleen dan in het donkerblauw met wit

[ Afbeelding ]

Oehhh die is leuk!! :Y)

hanneke790

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:27

Ik heb de allergoedkoopste cap van de Decathlon en ik ben zo zeer tevreden!! Hij zit echt heerlijk en is niet groot lomp of zwaar!

xx

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 11:09

Skessa_ schreef:
Kweenie waar je woont in Zeeland, maar er zit een Decathlon in Antwerpen.

Ja, weet ik. Is voor ons toch al snel een uur a anderhalf uur rijden, en ik kom verder nooit in Antwerpen. Mag mijn ouders auto wel eens lenen, maar ik denk toch net weer niet om een cap op te halen... (ze zijn niet zo paard-minded)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:13

Ik heb er twee, een bruine voor wedstrijd en een rode voor gewoon, de zelfde als bo123. In het begin zaten ze niet zo lekker, maar nu is het schuim naar mijn hoofd gevormd en ben ik erg tevreden. Ze ventileren goed en ik vind ze ook wel mooi