mijn leren rijlaarzen zijn verkeerd ingezakt wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxberdienxx

mijn leren rijlaarzen zijn verkeerd ingezakt wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 10:03

Hallo allemaal,

Ik heb lipica rijlaarzen met een rits aan de voorkant. Alleen zijn mijn laarzen zo ingezakt dat ik de achterkant van mijn viet en mijn enkel kapot loop. Met rijden heb ik hier geen last van omdat ik dan mijn hak uitdruk, maar door het inzakke zit er dan just een pijnlijke plek aan de bovenkant van mijn voet waar mijn voet overloopt in mijn been. Ik hoop dat jullie het begrijpen, want ik weet niet precies hoe deze plekken heteb. Mijn vraag is dus is het mogelijk om de laarzen op een andere plek in te laten zakken, of valt hier iets anders aan te doen want het is vrij pijnlijl.

Alvasy bedankt!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:24

Ik lees even mee heb het zelfde model besteld en wil graag weten wat de eventuele oplossing wordt als dit gebeurd.

Maar heb je de laars veel aan of alleen met rijden? en heb je er laarzenspanners in als ze rusten?
Ik denk namelijk dat je het niet kan veranderen helaas.

Anoniem

Re: mijn leren rijlaarzen zijn verkeerd ingezakt wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:25

Niks aan te doen. Heb je ze soms ingelopen ipv enkel mee gereden?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:27

Niets aan te doen inderdaad maar als je er met rijden geen last van hebt is het ook geen probleem, met rijlaarzen kun je ook beter niet te veel lopen enkel mee rijden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:31

Heb je al contact met Lipica zelf gehad?

xxberdienxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 11:59

Ik heb ze in gereden. Verder geen contact gehad met lipica heb ze al drie jaar maar had ze eigenlijk alleen voor wedstrijden, dus ik had ze een keer per week aan. Nu mijn ariat rijlaarzen stuk zijn wou ik ze als trainingslaarzen gebruiken alleen doen ze dus erg veel pijn met lopen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:00

Ik krijg altijd blaren als ik met laarzen loop, had ik bij mn petrie en nu ook bij mn mountain horse.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:17

har166 schreef:
Ik krijg altijd blaren als ik met laarzen loop, had ik bij mn petrie en nu ook bij mn mountain horse.. :(

Ze zijn ook om te rijden en niet om te lopen. Weet helaas ook niets ts... denk dat dat een beetje is omdat lipica toch mindere kwaliteit leer gebruikt.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:00

Ze zijn ook om te rijden en niet om te lopen. Weet helaas ook niets ts... denk dat dat een beetje is omdat lipica toch mindere kwaliteit leer gebruikt.[/quote]

:D haha waren ze maar zo multifunctioneel. Maar toen ik nog op een manege werkte moest ik er wel stukken mee lopen soms. Nu gelukkig alleen maar van de poetsplaats naar de bak.

Man_Li

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:32

De Petrie laarzen hebben aan de achterzijde van boven tot onder, in de naad, zo'n soort staaf ter ondersteuning. Bij mijn oude laarzen was die een keer gebroken, waardoor de 'plooi' erg zeer deed tegen mijn hiel. Nieuwe staaf erin, probleem opgelost. Vraag het eens bij je verkoper.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:45

Nou zeg, nu moet het niet gekker worden dat je met rijlaazen niet zou moeten lopen. Je zal maar een stal hebben en verschijnende paarden rijden dan moet je iedere keer je laarzen uit trekken....
Nee wat Man _li zegt over de Petri laarzen. En uiteraard er goed op letten dat je de goede hoogte koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:53

Is algemeen bekend dat dat slecht is voor je laarzen. En met "er niet op lopen" bedoel ik niet dat je er echt geen meter mee mag lopen... Maar sommigen lopen er letterlijk een hele dag op en dan heb je echt een grotere kans dat er vervelende vouwen in komen.