petrie melbourne ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CxB

petrie melbourne ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 22:58

Hoihoi,

aangezien ik bij de zoekfunctie niet echt antwoord op mijn vraag kreeg open ik maar een topic.

Op de afbeelding bij Divoza lijken ze heel erg te glanzen op een andere afbeelding van een andere site weer minder, maar glanzen ze net zo als hier ? en blijft het leer goed ?

groetjes

edit: typfout

Lauke

Re: petrie melbourne ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:19

Ik heb de petrie sydney, vergelijkbaar met de melbournee, maar dan zonder veter. Ze glanzen wel meer dan de normale rundleren petrie laarzen. Dit komt door het foneto leer.
voor een foto kan je kijken in mijn profiel. De foto met het blauwe setje bij Ida R.S.
dat was op een bewolke dag. Uiteraard wel even opgepoetst. :)

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:15

ik heb ze bij Divoza aangehad. En ze glanzen daar echt niet zo erg als op de foto(net zo als andere laarzen).
heb ze toen niet gekocht omdat het heel lang duurde met de goede maten ect. ben toen na een andere winkel gegaan en gaf toen aan dat de melbourn geen passende maat voor mij had. heb toen de petrie coventrie(zacht leer) op maat laten maken. ten slotte € 100 duurder maar zit wel helemaal perfect :+

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 15:27

ah oké , bedankt voor de antwoorden ! binnenkort maar is gaan kijken ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:40

Dit hoort niet op WD daarom verplaats ik het topic naar RUI
WD-V =>RUI

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:50

Lauke schreef:
Ik heb de petrie sydney, vergelijkbaar met de melbournee, maar dan zonder veter. Ze glanzen wel meer dan de normale rundleren petrie laarzen. Dit komt door het foneto leer.
voor een foto kan je kijken in mijn profiel. De foto met het blauwe setje bij Ida R.S.

Blijven deze mooi na een tijdje gebruiken? Of zijn ze snel kapot? Ik wil deze laarzen namelijk ook gaan kopen :o .

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:53

Ik heb deze laarzen sinds een paar weken. Ik dacht eerst dat ze ook zo glansden maar dat was gelukkig niet zo. Op de site van Epplejeck zien ze er meer uit als in het echt:
http://www.ej.nl/products/10000068/6010 ... +MELBOURNE

Ik vind ze zelf erg fijn. Je moet ze natuurlijk wel even inlopen, maar ik kon er eigenlijk gelijk al mee rijden (springen is wel wat anders.. ;) )

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:18

Marieke_963 schreef:
Lauke schreef:

Blijven deze mooi na een tijdje gebruiken? Of zijn ze snel kapot? Ik wil deze laarzen namelijk ook gaan kopen :o .

Ik heb geen idee.
gebruik ze alleen voor wedstrijden en als iemand fotos komt maken.
heb ze nu 4x aan gehad denk ik.
kon er wel direct mee wegrijden (lopen kan ook, maar niet te lang :') had een flinke blaar van 10 minuutjes lopen naar en van de wedstrujdlocatie. En loop er verder niet op want ik wil ze netjes houden haha)

Vraag me zelf wel af hoe lang ze mee gaan. Ben bang dat ze minder lang mee gaan dan ik hoop.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 22:03

Bedankt voor de antwoorden maar zijn er ook mensen die ze al langer hebben ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:51

Vriendin heeft ze 3 jaar, heeft nieuwe nodig maar vindt ze zo fijn.. Ze gaat dus nieuwe van tzelfde merk kopen.

Blijven lang mooi en goed, zitten heerlijk, fijn in gebruik.

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:53

Lauke schreef:
Marieke_963 schreef:

Ik heb geen idee.
gebruik ze alleen voor wedstrijden en als iemand fotos komt maken.
heb ze nu 4x aan gehad denk ik.
kon er wel direct mee wegrijden (lopen kan ook, maar niet te lang :') had een flinke blaar van 10 minuutjes lopen naar en van de wedstrujdlocatie. En loop er verder niet op want ik wil ze netjes houden haha)

Vraag me zelf wel af hoe lang ze mee gaan. Ben bang dat ze minder lang mee gaan dan ik hoop.

Hmm misschien toch maar opzoek naar andere petrie's dan, bedankt!

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 22:58

Madel schreef:
Vriendin heeft ze 3 jaar, heeft nieuwe nodig maar vindt ze zo fijn.. Ze gaat dus nieuwe van tzelfde merk kopen.

Blijven lang mooi en goed, zitten heerlijk, fijn in gebruik.

Wat zijn de zwakkere punten bij haar laars ?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:15

Ik heb de petrie glasgow, dat is dezelfde laars maar het oude model. Wel van hetzelfde leer gemaakt. Ik zou ze niet weer kopen!
Ik heb er nog geen jaar mee gereden, max 3x in de week, en toen waren ze stuk. Er zit een coating over het leer en die slijt er heel snel af. Aan de binnenkant van allebei mijn laarzen zitten lelijke kale plekken. Er zit twee jaar garantie op, dus de winkel waar ik ze gekocht heb heeft ze opgestuurd naar petrie. Het antwoord van petrie was dat dit normale slijtage was bij deze laarzen en niet onder de garantie viel. Ik rijd er nog wel mee aangezien de plekken aan de binnenkant zitten, maar nu, een half jaar later, is ook nog het drukknoopje wat over de rits zit kapot gegaan. En de kale plekken zijn inmiddels echt 10 bij 20 cm.
Voor laarzen die toch nog bijna 300 euro kosten vind ik dit echt niet kunnen. Dan geef ik de volgende keer liever wat meer geld uit aan laarzen van kwaliteitsleer zonder coating.

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:16

Ik heb de Sydney nu 3 maanden. Zaten direct goed, minder blaren als mijn lipicas na lopen. Ze glimmen een beetje maar je maakt ze ook zeer makkelijk schoon!

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 23:22

heb je misschien foto's van de plekken sanned ?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:25

Nu niet, maar die kan ik morgen wel even maken :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:34

Citaat:
Dan geef ik de volgende keer liever wat meer geld uit aan laarzen van kwaliteitsleer zonder coating.

Of je koopt een paar relatief goedkope leren laarzen van Mondoni,en rijdt daar nu ci 2 jaar 4 a 5 keer per week mee, zonder schuurplekken aan de binnenzijde van de laars. Geen wenperiode met rijden, nauwelijks in hoeven lopen,1 keer rits vervangen, verder probleemloos.

Het hoeft niet altijd duur te zijn om goed ( of mooi) te zijn!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:38

Dat kan natuurlijk ook punz! Ben ik het wel mee eens hoor. En als je wat minder dure laarzen hebt baal je ook een stuk minder als ze snel kapot gaan.

Maar ik heb het geluk gehad net hele mooie, zo goed als nieuwe petrie's tweedehands te kunnen kopen, voor 35 euro :) En deze zijn wel van goed leer.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:42

Kijk, dat zijn de leuke zaken!!
En ik kan het me voorstellen hoor, wat je schrijft. Als je wat meer betaald, verwacht je toch ook meer kwaliteit.

Maar heel eerlijk gezegd vind ik het boven bepaalde bedragen soms toch ook echt "de kleren van de keizer" en kan ik me niet meer voorstellen dat er nog iets is van een reeële prijs/kwaliteit verhouding..\

Maar: zgan Petrie's voor 35 euro :) Heerlijk!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:37

Sanned, mag ik vragen hoe je de laarzen onderhouden hebt?

bij mij was hier ook sprake van bij echte stevige rundleren petries. Na een paar keer was het al te zien. Echter haalde ik der ook nooit een doekje langs aan de binnenkant.
nu ben ik erg zuinig op mn spullen en gaat er elke keer een leerdoekje langs de binnenkant om het huidvet te verwijderen. (Wat petrie ook aan raadt)
ik zie nu nog geen enkel verschil kwa plekken op de sydneys.
en heb ze wel vaker aan gehad dan de vier keer die ik hier boven noemde bedenk ik me nu.