Nieuwe laarzen; Petrie's of De Niro's??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ruth91

Nieuwe laarzen; Petrie's of De Niro's??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 15:27

Hoi bokkers!

Ik wil na lang sparen graag nieuwe laarzen aanschaffen, in cognac kleur. Maar ik twijfel enorm tussen Petrie of DeNiro dus vandaar dat ik jullie om hulp vraag.

Ik heb voor vrouwen een grote voetmaat, namelijk 43/44, maar hele smalle kuiten en enkels en lange onderbenen dus het wordt sowieso maatwerk. Mijn budget is €400, Max €500 euro.

Qua model ben ik er ook nog niet helemaal uit, weet van beide merken niet zeker of elk model in cognac beschikbaar is. Vind DeNiros echt heel mooi maar het materiaal is ben ik bang te soepel, ik houd van het iets steverigere materiaal van (vooral de oude collectie) Petrie's. Daarnaast ben ik bang dat ik in DeNiros nog grotere voeten lijk te hebben omdat ze heel nauw om de enkels aansluiten, maar misschien zijn er modellen waarbij dat minder het geval is. Bij Petrie is dat ook model afhankelijk volgens mij, ik wil sowieso geen veters maar rits aan de voor- of zijkant.

Ik ben benieuwd wat jullie mening en/of ervaring is van de verschillende modellen van deze merken en welke jullie mij aanraden! :)

Bakvis

Re: Nieuwe laarzen; Petrie's of De Niro's??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:07

Ik zou voor Petrie gaan. Fijne ervaring mee :)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 19:23

Dat is iig 1-0 haha, heb net weer even zitten vergelijken maar denk dat de petrie olympic idd mijn grootste voorkeur heeft. Als ik van DeNiro een steviger model wil zit ik namelijk qua prijs ook al snel over m'n budget heen..

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:31

Ik heb Petrie Coventry bruin, hele fijne laarzen. Nu ze goed ingereden en gelopen zijn zitten ze echt heel lekker. Waren toen bij Divoza in de aanbieding dus ik had ze ook nog eens voor de helft minder :D

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 20:13

oh super! ja dat is bij petrie wel altijd een dingetje, dat inlopen.. schijnt bij deniro minder te zijn..!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:15

Ik zit ondertussen al aan mijn derde paar laarzen en heb deze keer voor De Niro's gekozen, ik zou nooit meer iets anders willen!

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:18

Ik heb de Petrie Coventry. Ben er egt super tevreden over! Heb ze bij divoza aangemeten en zitten heerlijk, je kan als ik het goed heb ze ook helemaal op maat laten maken.

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:22

Ik heb sinds kort De Niro's en ik wil nooit meer iets anders!! Ze zijn zo mooi en fijn, na 3 keer rijden waren ze eigenlijk al ingelopen en ze zaten eigenlijk vanaf het begin al best fijn. Door het speciale leer bij De Niro kunnen ze een klein beetje aangepast worden waardoor het bij mij niks extra heeft gekost en ik heb erg lastige maten! Zelf vind ik de kwaliteit ook een stuk beter (gestikte zool in plaats van geplakte etc..). Succes met je keuze:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:24

Ik heb de petrie glasgow. Heeeeeerlijke laarzen.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:25

Ik ben Petrie fan :D Heb ze zelf niet ingelopen, maar "ingereden". Was even lastig in het begin (vooral het opstappen ging een beetje moeilijk) maar ze zijn nu net slofjes! Ik heb ze nu zo'n 3 jaar volgens mij en het enige wat ik er tot nu toe aan heb laten doen is de ritsen vervangen. Ik loop er zo'n 4 uur per dag op (daar zit het rijden bij inbegrepen ;) )

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:27

ik heb juist bijna geen last gehad van het inlopen van mijn petrie sydneys. heerlijke laarzen. zal zeker voor petries gaan!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:27

ruth91 schreef:
oh super! ja dat is bij petrie wel altijd een dingetje, dat inlopen.. schijnt bij deniro minder te zijn..!

Ja dat wel inderdaad, maar niet dat de blaren op me voeten stonden oid. Het was meer dat ze nog heel stijf waren en ik niet eens de trap afkon, en opstappen was ook een drama :P
Maar binnen 2 weken zaten ze super.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:29

Ik ben helemaal gelukkig met mijn De Niro's, het was aantrekken en rijden, geen seconde in hoeven lopen. Wat een genot die laarzen!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:30

Hier ook al jaren trouw Petrie-fan. Nu in bezit van cognac-kleurige Olympics. Duurt idd even eer dat je ze ingelopen/-gereden hebt, maar mijn ervaring is dat ze lang meegaan en lang mooi blijven! Ik vind ze nog steeds prachtig <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:31

DeNiro! Tenminste niet zulke kachelpijpen als Petrie :)) Heb zelf ook DeNiros en wil niet meer anders.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:32

Hier ook een Petrie-fan! Ik heb met de Niro rijlaarzen geen ervaring, maar met mijn Petries ben ik ontzettend tevreden. Met het inlopen heb ik echt totaal geen last gehad, nu heb ik dat sowieso zelden met nieuwe schoenen/laarzen, maar zeker met mijn rijlaarzen heb ik geen last gehad.

Daar zou ik mijn keuze in ieder geval niet vanaf laten hangen.. Als je bereid bent om zoveel geld uit te geven zou ik voor goede kwaliteit en een mooie laars gaan. Maar zoals eerder gezegd heb ik geen ervaring met de Niro's dus kan ik niets over de kwaliteit zeggen.

Wat een prachtige laarzen hierboven! <3
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 10-05-14 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:33

Dank je :) Moet er ook nog even bij zeggen dat ik ook smalle kuiten heb (36 cm) en relatief grote voeten (mt 40).

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:34

De Niro heeft een hele ruime maten tabel waardoor je bijna altijd onder de ''normale'' maten valt. Ze maken ze ook altijd op maat dus dat is ook wel fijn <3

xLian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:02

Vind je lipica laarzen niet wat? Is ook maatwerk. Hebben veel modellen en erg mooie kleuren. Ik heb zelf een veterlaars in kleur libano iets donkerder dan cognac maar cognac hebben ze ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:04

Lipica is qua kwaliteit nou niet echt te vergelijken met deniro of petrie...

xLian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:54

Bizzybijtje schreef:
Lipica is qua kwaliteit nou niet echt te vergelijken met deniro of petrie...

Ik vind dat je goede kwaliteit krijgt voor het geld dat je ervoor betaald. De goedkopere modellen van petrie zijn nou ook niet echt goede kwaliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:58

De kwaliteit klopt idd bij de prijs. Daarom betaal je ook meer voor deniro/petrie; dat is immers betere kwaliteit. Mondonis kosten 90,- die zijn dan ook na een jaar stuk. Mijn deniros kostten een paar mondonilaarzen, maar die zien er na een jaar dan ook nog uit alsof ze nieuw zijn.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 01:04

Giolli schreef:

daar zit een veter aan de voorkant.

TS wil geen veters in de laarzen. :)

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 01:07

Ik heb zelf de Petrie leeds, fijne laars! Ben er meteen mee gaan rijden en ze zaten binnen een paar dagen als gegoten.
Zelf heb ik geen ervaring met deNiro's maar van horen zeggen in mijn omgeving zijn het ook hele fijne laarzen.
Ga je ook nog naar de winkel om ze te vergelijken en zodat je kunt voelen hoe het leer voelt?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:08

Ketaki schreef:
Giolli schreef:

daar zit een veter aan de voorkant.

TS wil geen veters in de laarzen. :)

Oh, dat heb ik niet gelezen. :o