ik gok dat er miljoenen topics hierover zijn, dus in dat geval mijn excuses. Ik zal kort de situatie schetsen.
Ik heb een hele lieve 27 jarige merrie overgenomen. Ze staat nu in een kudde (waar ze na een week echt in is opgenomen) waar ze niet de leidende merrie is. Ze is dus best wel dominant en verwend.
Het begon dus al met het meelopen aan het halster vanaf de wei. Ze vindt de omgeving super interessant. Echter heb ik graag dat ze haar aandacht bij mij houdt en mij dus niet klakkeloos voorbij wandelt. Oke, dat probleem is inmiddels opgelost. Ze volgt netjes en houdt de gepaste afstand.
Toen poetsen tussen de palen. Ze is onwijs ongeduldig. Wilt geen 2 minuten stilstaan. De vorige eigenaar gaf haar een hooinet tijdens het poetsen. Nou noem mij wreed, maar dat weiger ik.
Dus heb haar al een paar keer uit de wei gehaald. Neergezet, heeeeeeel kort gepoetst en na misschien 5 minuten al weer in de wei terug gezet. Onder het mom van: zie je wel, je mag wel terug naar je vriendinnetjes.
Dus nu zoek ik nog meer oefeningen die ik kan doen met dit omaatje zodat we een betere verstandhouding krijgen en ik er binnenkort toch echt op kan klimmen. De vorige eigenaar had haar 23 jaar, dus die kon zonder zadel met teenslippers erop springen en wandelen.
Nou begin ik daar niet aan omdat ik toch eerst even een wederzijdse vertrouwensband wil hebben voordat ik haar zadel erop gooi. Ook zou ze geen eens lang genoeg stilstaan om op te zadelen.
Iemand tips?