Strandvakantie met paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lire

Strandvakantie met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 11:44

Hoi allemaal!

Ik wil deze zomer (juli-aug) graag op vakantie met mijn paard. Hiervoor ben ik op zoek naar tips voor vakantieplekken.

Ik heb wel een aantal 'eisen':
- Paard moet liefst dag en nacht op het land kunnen. Eventueel alleen overdag en 's nachts een ruime box
- Het moet niet te ver rijden zijn naar het strand (max 15-20 min).
- Mijn slaapplek het liefst op dezelfde locatie. Als dit niet haalbaar is, moet het wel op fietsafstand zijn.
- Ik heb geen eigen caravan oid. Maar heb geen eisen wat betreft slaapplek. (sta)caravan, ingerichte tent, appartement vind ik allemaal goed.

Het liefst op maximaal 1,5u rijden vanaf Zoetermeer.

Ik hoop dat jullie wat tips hebben :-)

Groetjes

UrbanL

Re: Strandvakantie met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:47

Texel?.

Zou eens googlen en anders bellen met trailfinders of zo.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:48

Ponyhof is het eerste waar ik op kom :) de manege is een camping & je kan ook ingerichte huisjes huren!
Volgensmij heb je in renesse ook nog een camping met vlakbij een manege maar ik weet niet of je daar je paard kan stallen...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:49

Volgens mij zit er bij knocke ook een locatie.

Lire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 13:00

Dankjulliewel! Ik ga er eens naar kijken :)

PeterK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:06

Kijk eens bij paardenhotel Burgh, daar hebben ze een minicamping en sinds dit jaar kun je ook mini chalets huren om in te slapen. www.paardenhotelburgh.nl

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:15

Bij paardenhotelburgh zijn ook in de omgeving veel campings waar je wel een stacaravan kan huren en ook landal.nl zit om de hoek.
In Burgh-haamstede niet alleen maar stand maar ook uitgestrekte bossen met ruiterpaden waar je op terecht kan.
Nog 1 voordeel in burgh haamstede is een stuk strand waar je ook overdag met je paard het strand op mag.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:24

bij paardenhotel burgh kwam mijn paard als ik geluk had 2 uurtjes per dag buiten. Ik ga altijd naar minicamping Waverijn in Burgh Haamstede. Dan heb ik altijd stallen en wei en een stacaravan of chalet.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:29

Ameland? Ken een erg leuk adresje daar. Pb maar als dat ook mogelijk is en je meer wil weten, weet namelijk niet of dat binnen 1,5 uur rijden is vanaf zoetemeer.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:36

Ik ben afgelopen meivakantie met mijn paard op vakantie geweest. Dit was een boerderij in Camperduin waar huisjes aan zitten. Wij huurden een huisje en m'n paard stond op de weide met het paard van een vriendin van mij die mee was. Ook zijn er een aantal stallen, die kan je erbij huren. Wij hadden er ook stallen bij voor als het een keer flink zou regenen of zo.
Als je van het erf af rijd is het strand een minuutje rijden. Super chil! En je kan ook de duinen/ heide en het bos in!
Wij hebben er echt een weekje genoten. 'S ochtends wakker worden, eten en aankleden en meteen lekker naar de paardjes kunnen voor een heerlijke rit!

Hier is de site van die boerderij: http://www.camperduin.nl

Edit: ik weet niet hoelang dit rijden is vanaf Zoetermeer :o
Laatst bijgewerkt door Celine_Famke op 15-05-14 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mkr_78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:37

http://www.stalterhofstede.nl

Iets meer dan 1.5 uur rijden, maar wel de moeite waard. Je kan er in een cottage op de boerderij slapen en ze hebben voldoende weide om je paarden dag en nacht buiten te laten lopen. Strand ligt op ca 20 minutjes rijden.

Of www.hetplatteputje.nl

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:41

Burgh Haamstede is erg leuk voor een paardenvakantie. Je kunt er heerlijk rijden in de duinen, met diverse ruiterpaden en natuurlijk het strand waar je op sommige plekken in Burgh Haamstede ook gewoon overdag mag rijden!

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:42

xSencibel schreef:
Ponyhof is het eerste waar ik op kom :) de manege is een camping & je kan ook ingerichte huisjes huren!
Volgensmij heb je in renesse ook nog een camping met vlakbij een manege maar ik weet niet of je daar je paard kan stallen...

Denk er wel aan dat je in Renesse in het hoogseizoen alleen s'morgens vroeg en s'avonds laat het strand op mag. Misschien handig om dit van te voren te informeren.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:44

Op recreatie strand mag je altijd met je paard. Vaak hoef je dan maar een klein stukje strand over te slaan. Strand waar badgasten liggen mag uiteraard niet.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:51

http://www.rijdenaanhetstrand.nl

Erg leuk huisje, nette stallen en een klein stukje wei erbij! En het stukje strand waar je op terecht komt mag je ook 's zomers op met paard.