Er kwamen maar 5 deelnemers opdraven van de (ik geloof) ongeveer 15 deelnemers. I.p.v. dat er even naar de manege was opgebelt dat alles later zou starten zat ik dus samen met 2 andere dames die ook op tijd waren netjes een half uur van tevoren op het paard maar uiteindelijk hebben we zo'n 1 uur en een kwartier moeten wachten tot we dan eindelijk konden starten.
In de tussentijd stond het jurylid dat al niet zo vrolijk was, werd later gezegd wegens persoonlijke omstandigheden, ons gade te slaan. Blijkt dus achteraf op de video een bijzonder onaangenaam commentaar te horen over mijn paard. Hij heeft een kwartier lang (zonder dat hij wist dat de video aan stond) staan bekritiseren hoe slecht dat hij vond hoe ik mijn paard losreed!!! Hij vond dat ik mijn paard te rond (?) losreed, dat dat geen enkele zin had, dat de nek er veel meer op moest (we spreken over B nivo!) dat ik hem veel hoger moest rijden, dat ik alleen maar achter de loodlijn zat (ik rij mijn paard altijd laag diep en rond los, want zodra ik hem gelijk wat hoger in het begin rij dan gaat hij zich vast zetten.....)
Goed toen de proef: vond het zelf heel netjes gaan ondanks dat Nap een beetje nerveus werd van de mensen die de wenteltrap op en af liepen naar de kantine. Voor een halve grote volte links en rechts kreeg ik een 7 terwijl er bij stond dat ik geen stelling en geen buiging had(?)
Tussen F en A arbeidsdraf (nog voor A aan aangedraaft, staat op band, kreeg ik een 4 hij vond het namelijk te laat

F-X-H van hand veranderen in middendraf, geen veruiming, je versnelt alleen maar en dan een 7

Verder alleen maar commentaar dat ik achter de loodlijn rij dat ik geen stelling heb en geen buiging......... en alleen maar 4en 5en en 6en.
Ok volgende proef: Ging veel beter voor mijn gevoel. Nap was heel ontspannen en los door zijn lijf en liep netjes beheerst

Weer alleen, geen buiging, geen stelling, te snel, niet overvragen, verruimt niet, achter de loodlijn.
Dan het toppunt:
C en H arbeidsgalop links: Nap springt aan in rechtergalop (vraag me niet waarom

Al met al waren mijn 2 proeven een 147 en 148 punten waard. het laagste wat ik ooit gereden heb met Nap en een groot verchil ten opzichte van de 169 en 165 van vorige week tijdens de Barokke paarden competitie

Wat wel erg leuk was was dat de dames die ook in de B reden helemaal stom verbaasd waren dat zij gewonnen hadden, ze hadden namelijk allebei veel fouten gemaakt zeiden ze na de gereden proeven en hadden het totaal niet verwacht dat ze toch beloond werden met 2 x een eerste plaats >;)
Ben benieuwd wat dit jurylid van mij zou zeggen als ik L1 was gestart (heb nu B+12 punten dus mocht eigenlijk ook L1 starten..........

Al met al met mijn vriendinnen en mijn ouders en paard een hele gezellige dag gehad