wat zouden jullie doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lianne484

wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 17:07

Hallo,

September 2012 was ik van plan om met een stel mensen mee te gaan naar het strand. Daarvoor moesten we eerst 3 kwartier met de vrachtwagen. Toen we bij het strand kwamen en de klem lieten zaken zagen we dat het met mijn paard helemaal fout was. Ze is door stress ( we hebben heel erg rustig gereden) in elkaar gezakt denken we. ( We zijn niet meer wezen rijden, paard had enorm veel pijn. Ik wou hem terug niet meer in de vrachtwagen hebben dus heb ik mijn vriend gebeld als hij met de trailer kon komen. Daar liep ze gelukkig met wat jagermeister zo in. ( het hele verhaal ga ik niet neer zetten maar totaal is ze 3 keer achterover geklapt). Toen we thuis kwamen nog 1 keertje. De volgende dag de veearts laten kijken naar haar been want daar had ze de hele heen reis met haar hoef opgedrukt denken we want die was zo mega dik!! Na 8 weken pijnstillers ben ik weer langzaam gaan rijden. Nu zegt steeds mijn vriend wanneer gaan we weer een keer naar het strand met Gienie ( paard) en dan nemen de shet ( zijn grootste vriend) mee. Ik zit heel erg in twijvel omdat als het weer mis gaat ik haar daar kan laten inslapen en rendac kan bellen en aan de andere kant zeg ik. Ja het was ook stom dat ik haar in de vrachtwagen deed terwijl ze altijd in de trailer gaat. En mijn vriend zeg steeds heel makkelijk dat kan makkelijk. Even een paar weken rustig oefenen in de trailer en gaan met die banaan ( lekker nuchtere instelling). Ze vind wel weer geweldig het strand. Het paard is nu op leeftijd van 26 maar nog top fit..

Wat zouden jullie doen. Rustig weer proberen of lekker laten staan?

Cheese

Re: wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:12

Rustig weer proberen!
Angsten kun je met rust overwinnen om daarna dubbel te kunnen genieten. Mijd de vrachtwagen en zorg inderdaad dat er een vriendje meegaat op de trailer.
Goed oefenen door steeds een stukje verder te rijden met de trailer.

Komt vast goed :D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:53

Ik zou het ook weer proberen in de trailer. Gewoon kijken hoe ze reageert en rustig aan opbouwen. Projecteer alleen je eigen angst niet op je paard. Jou spanning voelt ze waarschijnlijk haarfijn aan, dus het is heel verstandig om je vriend mee te nemen.
Succes.

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:57

het is een groot risico maar je kunt het proberen. maar als ze zo strest, ga dan gewoon met de trailer. alsde shet erbij kan ( weet niet hoe groot de trailer is) en anders gaat die toch met de vrachtwagen?

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:29

Ik ben het met je vriend eens.
Ik zou een trailertraining beginnen zodat ze daar weer volledig vertrouwd is, al helemaal met het grote vriendje( de shet) en vervolgens gewoon langzaam opbouwen maar wel continu iets leuks doen!!
dus eerst 10 minuten rijden en een buitenrit bijvoorbeeld
dan 20 minuten rijden met een wandeling
dan 30 minuten rijden met een buitenrit
dan de 3 kwartier en het strand op!!

Het is maar een voorbeeld haha

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:24

Als het voor jou niet hoeft, zou ik het niet doen. Het gaat om jouw gevoel.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:28

Als ze de trailer goed gewoon is, zou ik het doen, maar anders niet, gezien haar leeftijd en het verleden, maar da's mijn mening en gevoel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:35

Je hebt haar er met wat jagermeister ingekregen? :? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 10:23

Dat is hetzelfde als een kalmeringsspuit. Heb je niks bij de hand loop dan naar de dichtbij zijde kroeg. Een paar doppies is genoeg. En een biertje kan ook maar is wat bitter en lussen het niet graag :+ De veearts bij ons zegt dat hetzelfde werkt maar veel paardenmensen durven het niet of weten het niet... Ze moest toch weer mee naar huis

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:06

Koop een camera bij de Gamma ofzo. Zet haar in de vrachtwagen en ga een stukje rijden. Ondertussen kijk je dan op de camera wat ze in die vrachtwagen aan het doen is. Als het goed gaat kun je langere stukken gaan rijden.