Als ze hengstig is, is ze veel alerter en schrikt ze nog van een ritselend blaadje. Ik merk nu dat haar singelangst erger is tijdens de hengstigheid. Een goede leren singel met elastiek en gel doet vooralsnog wonderen maar dan moet ik wel gaatje voor gaatje, stapje voor stapje aansingelen.
Weggebokt
Geplaatst: 07-05-14 16:24
Jup mijn verzorg merrie heeft er ook last van.. Ze is bij haar dan heel angstig in/voor het zadel, denk dat het door de hengstigheid komt. Al helemaal omdat er een hengst in het weiland staat
Bij mijn verzorgmerrie werd de singelangst idd ook erger. ze was ook alerter en schrikkeriger tijdens de hengstigheid
Melvern
Geplaatst: 08-05-14 12:57
Mijn merrie heeft geen singeldwang maar wanneer ze hengstig is ze wel lichtelijk onhandelbaar. Ze wil niet gepoetst worden aan haar buik, dan dribbelt en piept ze, aansingelen is dan ook een drama. Met rijden bokken naar het been ed. Normaal nooit last van alleen wanneer ze op haar top hengstig is.
Nu krijgt ze druppels en is ze minder overdreven
Kan me wel voorstellen dan een paard met singeldwang het tijdens de henstigheid nog vervelender vindt.
Kan er bij mijn merrie gelukkig erg weinig van merken als ze hengstig is, alleen als ze met andere paarden op de wei staat is het te zien. Maar inderdaad, met aansingelen laat ze wel merken dat ze iets gevoeliger is en begint een beetje ongeduldig te worden. Gaatje voor gaatje aansingelen is dan ook bij die van mij de oplossing.