Is een pachtprijs per jaar of per maand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petronella09

Is een pachtprijs per jaar of per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 14:59

Hallo,

Ik probeer wat informatie te vinden over gemiddelde pachtprijzen per hectare voor weiland, en dat kan ik ook wel vinden, alleen staat er nergens bij voor welke periode de prijzen zijn.
Ik neem aan dat dat standaard per jaar is, maar wilde het even bij jullie checken.
Iemand ervaring met pachten?

Ik hoor het graag,
Groeten,
Petronella

IrishDraught

Re: Is een pachtprijs per jaar of per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:13

Normaal gesproken per jaar. Beetje afhankelijk vaan waar je woont 1000 euro per ha.

Meestal valt het niet mee om grond te pachten om paarden op te weiden (even er vanuit gaand dat dit je plan is).

Wij hebben lang gezocht en nu een half ha land bij een varkensboer, we moeten per jaar betalen wat de grond anders met mais opbrengt. We betalen wel iedere maand.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:16

Petronella09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 15:43

Dank je wel Friesam!

hoogendroog, die site had ik ook gevonden, maar daar staat niet op of het per jaar of per maand is. En waarom denk je dat ik huren bedoel?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:21

Omdat pacht altijd over langere tijd (lees meerdere jaren) gaat en nooit over maanden, vandaar.
Ik hoop dat je iets vind, grond is momenteel erg heet en slecht aan te komen (bijna alle veeboeren breiden uit en hebben iedere bunder nodig).

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:51

Wij pachten per jaar en het wordt per 6 jaar vastgelegd in een pachtcontract. Bij ons staat er ook in beschreven dat er niet permanent paarden/koeien op mogen staan, maar dat dit afgewisseld moet worden met een gewas bijv. mais.