wat zijn de voordelen van chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

wat zijn de voordelen van chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 13:33

Ik vraag me al tijdje af wat zijn de voordelen van chaps?

Melisjeee

Re: wat zijn de voordelen van chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:42

Ik vind vooral het voordeel dat je tijdens het rijden eigenlijk niet door hebt dat er iets om je benen zit, met laarzen heb ik dat altijd heel erg gehad en daar werd ik uiteindelijk toch redelijk gek van. Ook vind ik het heerlijk dat ik ze na het rijden gewoon af kan doen en op mn jodhpurs verder lopen in plaats van schoenen wisselen.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:46

ik vind ze zo fijn echt alles je kan je hak meer naar beneden doen en je hebt vrijheid I ♥ IT

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:48

draag tegenwoordig altijd laarzen. Toen ik mijn chaps nog droeg vond ik het ideaal dat ik ze in de zomer na het rijden lekker uit kon doen en dan konden mijn benen een beetje luchten. Nu wissel ik mijn laarzen om voor schoenen, maar dat kost veel meer tijd.

Heb nu stugge rijlaarzen en als ik een keer een stuk moet lopen mis ik mijn lekkere soepele chaps ook wel. Daar liep ik gerust uren mee rond. Met mijn rijlaarzen heb ik heel snel blaren.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:12

Vroeger wisselde ik zelfs na het rijden van jodphurs naar gympen, maar nu loop ik uren rond op mn jodphurs

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:45

Ik vind het prettig dat ik met mijn jodphurs op de fiets kan, en dan op stal pas mijn chaps aantrek, dan heb je iig meer bewegingsvrijheid op de fiets.
Verder heb ik alleen vergelijk met rubberen laarzen, en is het gewoon veeeeel makkelijker om je hakken laag te houden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:47

Ik ben juist weer over gegaan op laarzen omdat die mijn enkels en benen toch meer stabiliteit geven dan chaps :) Vind chaps zomers wel fijn omdat je dan sneller van warme benen af bent haha

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:48

@mirriezz Je kan het niet echt vergelijken met rubberen laarzen, dat zijn echt poep dingen haha.

Chaps zijn fijn dat je na het rijden ze af kan doen. Of als je een eigenpaard hebt kan je met warm weer zonder chaps rijden.
Ze lopen heerlijk. Laarzen rijden wel fijner (stiller been) maar ze lopen niet zo fijn :+

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:18

Ik vind dat je meer vrijheid hebt in de enkels waardoor je beter je hak uit kunt drukken. na het rijden kun je ze meteen uit doen en verder lopen op je jophurs en het zit bijna altijd goed aangesloten.
Nadeel ervan vind ik dat het altijd tweedelig is dan heb ik liever leren rijlaarzen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:20

Die zijn er niet.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:22

Nies_ schreef:
Die zijn er niet.

True.

Chaps vind ik echt verrot zitten. Mijn benen gaan alle kanten op en vind ze vaak lelijk. Geef mij maar een fijn paar laarzen.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:24

zijn goedkoper , maarja als je lange benen hebt dan zijn er geen chaps dus ik houdt het gewoon bij laarzen. :P

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:12

ik hou het ook bij laarzen. mn chaps zakken altijd af, omdat ik bijna geen kuiten heb :P

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:18

Horsenart95 schreef:
ik hou het ook bij laarzen. mn chaps zakken altijd af, omdat ik bijna geen kuiten heb :P

Heb je dan niet gewoon de verkeerde maat?

Verder vind ik het makkelijker op de fiets, dan kan ik ze gewoon uit doen zonder mijn schoenen meteen te wisselen. Verder zijn er niet echt veel voordelen als je gaat kijken ten opzichte van de laars denk ik.

Chaps bestaan uit 2 delen, ik vind het een voordeel, een ander weer niet. Ik denk dat je het echt moet proberen voor je kunt zeggen dat je het een fijner vind dan het ander.

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:30

Toen ik ze kocht pasten ze wel, maar naarmate ik ze vaker droeg begonnen ze af te zakken. Waarschijnlijk is het elastiek gewoon verslapt ofzo. Verder vind ik chaps wel handiger om mee te nemen op de fiets dan mijn grote laarzentas, maar met laarzen rij ik beter.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:31

Ik ben inmiddels ook weer over gestapt naar mijn vertrouwde chaps.

Rij overigens alleen met de Mountain Horse xsellsior chaps.
Deze vind ik ideaal zitten en sluiten perfect aan.

En ik wil graag het paard voelen en de meeste chaps en rijlaarzen zijn voor mij te dik aan de binnenkant.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:03

ik vind het echt goed zitten! :)
nu heb ik wel de botten met rits en veters dus geen chaps meer. maar ik was tevreden over chaps

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 18:05

ik twijfel wat ik vanavond aan ga doen laarzen of chaps maar die jodphurs vind er ik nie echt uit zien wahha

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:09

zillionke schreef:
zijn goedkoper , maarja als je lange benen hebt dan zijn er geen chaps dus ik houdt het gewoon bij laarzen. :P

Hoe lang zijn jouw benen dan wel niet?? Want hier iemand van 1.90 met lengtemaat broek 36/38 en ik heb nooit moeite om chaps te vinden. Lange rijbroeken daarentegen... maar dat heb ik al lang opgegeven :')

Sammiemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:12

het geeft voor mij enorm veel meer ruimte, kan mijn hakken verder uitdrukken inderdaad. En ik verzorg zelf een paard op een stal waar ik rustig de hele dag rondloop, en dan is het ideaal dat je als je je chaps afdoet gewoon 'schoenen' hebt!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:14

Voordeel voor mij is dat ik ze in de zomer makkelijk kan uit doen zonder direct extra schoenen op stal te moeten hebben. Verder is het met fietsen fijner en beter (fietsen schijnt slecht te zijn voor de laarzen).

Verder denk ik dat de combinatie ook erg af hangt. Je hebt stugge laarzen, maar ook erg soepele laarzen. Zo ook met chaps. De meeste gaihters zijn veel stugger en stijver (bijv. Petri), maar Ariat heeft heel zachte soepele. Daarnaast heeft het materiaal ook invloed uit uiterlijk. De modellen van Petri/Ariat durf ik mee in de ring te verschijnen, de chaps van huismerk(en) of HH onder de €25,- ga ik de ring niet mee in ;)

Op het moment heb ik weer harde gaithers en moet ik erg wennen aan het idee dat mijn enkels/voet stijver zit dan met de zachte van Ariat. In de combinatie van knieproblemen en een heel rond paard vind juist die vrijheid voor mijn enkels fijn. Ben ook bang dat ik met een laars (waar ik niet honderden euro's aan kwijt ben) deze vrijheid niet kan krijgen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:40

Ook zijn chaps handig als je dikke kuiten heb.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:06

Ik vind het voordeel aan chaps dat je veel meer vrijheid hebt als met laarzen! :j
Hoewel je met laarzen wel een stillere beenhouding hebt vind ik :o

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:09

Ik vind het vooral in de zomer een voordeel dat ik dan ook zonder chaps en alleen met jodhpurs kan rijden, is toch iets minder warm.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:14

Britta31 schreef:
Ook zijn chaps handig als je dikke kuiten heb.

Klopt,
Ik heb altijd meg chaps gereden. Maar gister heb ik lipica laarzen laten aanmeten omdat het toch veel lekkerder zit.
Ik neem gewoon mijn jhppers mee baar stal. Gewoon wisselen dat is de moeite ook niet.