Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik zou zelf aan de slag gaan met balkjes. Ik zou ze bijzet en alles nog achterwegen laten.
xSlvna schreef:Ga jij lekker je draver klaarstomen voor voltige.
Draf naar stap is vaak ook lastig, merk ik bij mijn puppy ook. Maar vaak 'plaag' ik hier wat met draf - galop - draf - galop - draf - galop. Iedere keer als ze de achterhand er actief onderzet om te springen, laat ik haar 2 keer springen en weer opnieuw.
Heb ik bij mijn draver ook gedaan, werkt goed zonder het paard vast te binden of andere gekke dingen.
is dit soms een vriendin van je? aangezien de akelige gewoonte elkaar te steunen ... misschien moet je eens up to date blijven voor dat je wat schreeuwt nieuwsflash: ze is blind nu ga ik er een springpaard van maken
Batlow schreef:Ik vond jouw reactie ook niet erg van toepassing hier unihorses.

Air schreef:Batlow schreef:Ik vond jouw reactie ook niet erg van toepassing hier unihorses.
Want? Paard is nog geen 3, heeft nog een heel leven voor zich waarin het wat moet doen en moet nog een aantal jaar groeien. Hoe kan je je nu al druk maken om het versterken van de achterhand?
Überhaupt wordt longeren onderschat, het is meer belasting dan je denkt en ik vind dat niet geschikt voor een jong paard zonder balans. Na 3,5 zou ik daar pas heel rustig mee beginnen.
Wil je toch beweging geven dan kan je em beter loslaten in de bak en daar aan reactie op stemcommando werken. Ook balkjes neerleggen gaat dan een stuk makkelijker. Eerst maar eens rechtuit.