spring concours

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

noufi

spring concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 12:16

hoi,
ik ga binnenkort voor het eerst meedoen aan een springwedstrijd
ik vind het echt super, maar ik ben alleen bang dat ik de volgorde van de hindernissen vergeet.
is het moeilijk om de volgorde van de hindernissen te onthouden??

Moonlight17

Re: spring concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:18

Ik vindt het helemaal niet moeilijk om zo'n parcour te onthouden.
Je zou voor jezelf een parcour kunnen neerzetten en dan iemand een parcour volgorde maken en dan een paar keer lopen en daarna proberen na te rijden. Weet je meteen of je het moeilijk vindt.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:18

Nee, als je eerst een paar mensen kijkt vergeet je het niet zo snel hoor!
Er hangen ook nummertjes op :j

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:32

De hindernissen staan ook vaak in logische lijnen, dat je het volgende nummer al kan zien.

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:46

Loop het parcours 1x helemaal. Precies zoals je het zelf met je paard wilt rijden. Bedenk ook (als dit van belang is) wanneer je je paard terug moet nemen, of juist aan drijven. Bedenk steeds na een paar hindernissen wat de route nou ook alweer was. Herhaal op het eind met je ogen dicht nog een keer het hele parcours, lukt dat niet? Loop dan nog een stukje als je de tijd hebt of herhaalhet nog een paar keer n je hoofd. Probeer niet zenuwachtig te zijn ;) Het komt vast wel goed! Niet te veel over nadenken. En zoals in de reacties hierboven: Kijk er een paar voor je! & Het zijn eigenlijk altijd logische lijnen! & Er staan nummertjes bij! . Ook kan je nog bij degene voor je heel aandachtig kijken en weer met je ogen dicht het parcours herhalen! Het komt vast wel goed! :) Veel succes alvast!

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:10

hier was ik ook bang voor hoor! ik zal het je zeggen, het is me erg meegevallen! :)
ga het parcours eerst te lopen, dan probeer je in je hoofd alvast het parcours te ''springen'' . let hierbij ook bijv. op de kleur van de hindernis. succes! :)

katiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:20

Dit had ik ook de aller eerste keer, maar ik ben 2, 3 keer het parcours gaan lopen. (ik wilde zelf opzoeken welke volgorde want dan kan je het ook beter herinderen omdat je het zelf al had opgezocht dus ook niet andere achter na lopen!)(dit vindt ik dan fijn maarja ieder zijn ding dus als je dat wel wil moet je dat gewoon doen hoor mensen achterna lopen haha) maar goed, dan dus paar keer hele parcours lopen en evt ook de barrage lopen. Dan kan je ergens gaan staan in de bak en gewoon rond kijken en met je vinger het parcours "rijden" dus alles lijntjes met je vinger maken, lukt dit niet doe je het net zo lang tot dat je het weet. En dan kan je nog even wat mensen kijken en voor jezelf bedenken waar hun heen moeten, dan kan je dus ook weer oefenen hoe het parcours ging. Dan als je zelf in de bak komt kan je nog even snel in je hoofd het parcours volgen, want je kan pas starten nadat de bel is gegaan. Heel veel suc6!! Laat maar weten hoe het ging!!! (en vergeet niet om heel erg veel plezier te maken!)

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:07

gewoon het parcours een paar keer achter elkaar lopen en kijken hoe andere het doen en maak anders een denkbeeldig filmpje over hoe je het parcours rijd en je kan de nummers in het parcours ook wel zien! en oh je moet vooral denken dat je het parcours kent ( altijd positief blijven) en dat werkt echt!