ruiterroutes of rijmaatje Meinweg 8 tot 12 juni

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

ruiterroutes of rijmaatje Meinweg 8 tot 12 juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 19:05

Van 8 tot 12 juni ga ik met paard en manlief naar Roermond. We willen dan graag ook de Meinweg verkennen. Lang, lang geleden heb ik al gereden in dit gebied en ik weet dat het er prachtig is, maar toen had ik een gids en kon ik dus niet verdwalen. We zitten nu in het Boshotel in Roermond (om even aan te geven wat ons startpunt is).

Daarom mijn vraag: Is het Meingebied goed te rijden met een kaart? Waar zou ik die kaart kunnen aanschaffen? Of andere vraag: heeft iemand zin om in die week met ons op stap te gaan en als gids te fungeren?

Ik lees/hoor graag van jullie. Mag natuurlijk ook per PB als jullie niet "openbaar" willen ;) .

:wave:

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:02

Hallo Ikaw,

Kijk eens op de site van Ruiteren en Mennen.nl
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap3.ph ... en&regio=2

Voor jullie a.s. vakantie in Bourgondisch Limburg, maar ook voor toekomstige vakanties in Nederland, België of Duitsland is verdwalen dankzij deze routeplanner steeds minder aan de orde. Ook voor het vinden van 'n rustplaats of overnachting.

Een fijne vakantie gewenst en veel plezier met jullie paarden, mooie routes en 'n prettig verblijf in het Boshotel Roermond.

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 23:13

Heb je een FB gestuurd van iemand daar in de buurt bekend is.

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 23:35

Littlejoo schreef:
Hallo Ikaw,

Voor jullie a.s. vakantie in Bourgondisch Limburg, maar ook voor toekomstige vakanties in Nederland, België of Duitsland is verdwalen dankzij deze routeplanner steeds minder aan de orde. Ook voor het vinden van 'n rustplaats of overnachting.

Een fijne vakantie gewenst en veel plezier met jullie paarden, mooie routes en 'n prettig verblijf in het Boshotel Roermond.

Ik heb net even snel gekeken. Maar dat is best een handige site *\o/* . Ik moet wel nog even uitvogelen hoe het precies werkt.... :o ;)

Bedankt.

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:28

lkaw schreef:
Littlejoo schreef:
Hallo Ikaw,

Ik heb net even snel gekeken. Maar dat is best een handige site *\o/* . Ik moet wel nog even uitvogelen hoe het precies werkt.... :o ;)

Bedankt.

Goedemorgen Ikaw,

Volg de stappen 1 t/m 4: om een route te plannen klik je op het (knooppunt)rondje van waar je wilt vertrekken met de paarden naar het volgende rondje enz. tot het eindpunt van de rit. Je uitgestippelde route kleurt dan rood op. Om een goed overzicht te krijgen kun je links op het scherm van de routeplanner "full screen" aanzetten, net al bij "you tube". Rechts op het scherm kun je kiezen voor sateliet, zo zie je in wat voor omgeving je je route plant. Zodra je klaar bent met je route maak je je scherm terug klein en ga je naar sta 4 onderaan je scherm.
De geplande afstand van de rit staat links voor je opgeteld.
Bij stap 4 kun je kiezen voor uitprinten, opslaan als GPX, mailen,of opslaan in je eigen account.

Zo eenvoudig is het.
Succes.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:53

TS let goed op dat je in Nederland blijft en niet in Duitsland beland want daar heb je een ruiterplaatje nodig en je kunt een boete oplopen als je die niet hebt.

Je zou ook contact kunnen opnemen met de manege daar, rijstal Venhof.
http://www.venhof.nl/site/index.php?action=activ

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 10:42

spatter schreef:
TS let goed op dat je in Nederland blijft en niet in Duitsland beland want daar heb je een ruiterplaatje nodig en je kunt een boete oplopen als je die niet hebt.

Je zou ook contact kunnen opnemen met de manege daar, rijstal Venhof.
http://www.venhof.nl/site/index.php?action=activ

Kun je zo'n rijplaatje niet huren/kopen o.i.d.? Of is dat op jaarbasis?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:48

Is op jaarbasis en in Duitsland te koop maar Venhof heeft ze voor ruiters die met hun ritten meerijden.
Anders gewoon goed je kaarten in de gaten houden met rijden.

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 12:13

spatter schreef:
Is op jaarbasis en in Duitsland te koop maar Venhof heeft ze voor ruiters die met hun ritten meerijden.
Anders gewoon goed je kaarten in de gaten houden met rijden.

Zijn ze streng met controleren? En ben je dan niet beperkt qua rijden?
Ik heb er lang geleden gereden, maar toen kon ik me herinneren dat de paarden een plaatje aan hun hoofdstel hadden. Het was er in ieder geval wel prachtig....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:24

Dat is het plaatje wat ik bedoel ja, aan het hoofdstel.

Je hebt ook een groot stuk in Nederland hoor en ik denk als je kan aangeven dat je echt niet van daar bent, dat ze wat milder zullen zijn, maar zeker weten doe ik dat niet.

Froemel

Re: ruiterroutes of rijmaatje Meinweg 8 tot 12 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:21

Je wordt er bijna niet gecontroleerd, wel heb ik ook zo;n plaatje, maar komt ook omdat ik regelmatig door de Duitse bossen ga rijden.