Samshield...krasvrij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Samshield...krasvrij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 18:25

Na ontelbare caps gepast te hebben en veel wikken en wegen, is de kans groot dat de Samshield Classic de "strijd" gaat winnen. Wat ik mij afvroeg is de daadwerkelijke krasvastheid van de shell. Uiteraard bij gewoon normaal gebruik :)

xiirriissx

Re: Samshield...krasvrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:38

is dat die met of zonder stof?

xiirriissx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:40

want die zonder stof word heel snel lelijk ! tenminste dat heeft een vriendin van mijn vriendin. die heeft een keer in de regen gereden en daar kwamen allemaal witte vegen/strepen enz op en dat wil er niet meer af

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:42

Hier ligt een Samshield die na 2 jaar intensief gebruik nog als nieuw eruit ziet :). Mag ook wel voor die prijs, trouwens :'). Ik vind het zelf hele fijne caps, maar de prijs niet waard.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 18:47

Met de Samshield zonder stof lijkt het mij "wat raar" dat daar met regenwater iets mee zou gebeuren. Met stof kan ik me er nog wat bij voorstellen.

San87; Ben het met je eens dat de prijs er niet om liegt idd, maar waarom het geld niet waard?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:50

Nou, laat ik het zo zeggen. Ik vind ze gewoonweg te duur voor wat ze bieden :). Ja, ze zitten erg fijn, maar mijn huidige cap (van 100 euro) zit net zo fijn zo niet fijner. En een Samshield kan net zo goed na een val kapot zijn als een goedkopere cap. En ik vervang liever die laatste dan een Samshield :D.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:56

Ik heb er ook een, naast een Uvex. Moet zeggen dat ik echter uren kan rijden zonder het idee dat ik wat op mijn hoofd heb. Bij de Uvex voel ik dat bv na een rit van 2 uur of na meerdere paarden te rijden wel. Qua comfort en ventilatie vooral. Krassen heb ik ook geen last van. Al met al een fijne cap die ik alleen in zou ruilen voor een KEP Italia. Maar dan nog koos ik uit al deze voor de Samshield.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 18:57

Nu kan de binnenkant van de Samshield gewoon vervangen worden na een val en de kosten hiervan zitten zo rond de 40 euro :)
Ik zou ook liever met een goedkopere cap de rijbak onveilig maken, maar andere caps zitten me simpelweg niet goed. De Samshield is de enige die mij goed en comfortabel op het hoofd past. Dat vind ik persoonlijk ook wat waard. Het wordt alleen wel een stuk minder als blijkt dat er vrij snel krassen ontstaan.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:58

Icrack schreef:
Nu kan de binnenkant van de Samshield gewoon vervangen worden na een val en de kosten hiervan zitten zo rond de 40 euro :)
Ik zou ook liever met een goedkopere cap de rijbak onveilig maken, maar andere caps zitten me simpelweg niet goed. De Samshield is de enige die mij goed en comfortabel op het hoofd past. Dat vind ik persoonlijk ook wat waard. Het wordt alleen wel een stuk minder als blijkt dat er vrij snel krassen ontstaan.

Dat snap ik :). Als de Samshield de enige cap was die mij fijn past, dan zou de keuze ook wat makkelijker zijn. Maar dat is niet het geval, gelukkig :)).

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 19:07

De keuze wordt er niet makkelijk op hoor _O- Vind het al met al nog een heel bedrag :(
Ik kocht een jaartje terug een br...zat eerst redelijk goed. Nu na een tijd wordt de cap me te groot omdat de voering "dunner" wordt. Als ik elk jaar een nieuwe cap zou moeten halen kan ik er nu net zo goed 1tje nemen waarvan de pasvorm ideaal is. Das mijn afweging er ook achter.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:12

Nou goed, de standaard Shadowmatt is nog te overwegen (300 euro). Dat is niet te zeggen van de Shadowmatt full swarovski top _O- (1000 euro).

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:54

Oh Samshield Shadowmatt blijft krasvrij bij normaal gebruik hoor, alleen niet vingerafdrukvrij :o

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 19:23

Met handschoentjes aan opzetten dus _O-

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:16

In vergelijking met een kep italia vallen die vingerafdrukken ook reuze mee hoor. De kep kon ik voor mijn gevoel iedere dag poetsen en daar kreeg ik de vingerafdrukken echt niet vanaf. Bij de samshield vind ik het reuze meevallen.
Ik heb overigens ook voor samshield gekozen (en die in de buidel moeten tasten) omdat het na het passen van ontelbaar veel caps de enige was waar ik geen hoofdpijn van kreeg.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:49

Mikkie schreef:
In vergelijking met een kep italia vallen die vingerafdrukken ook reuze mee hoor. De kep kon ik voor mijn gevoel iedere dag poetsen en daar kreeg ik de vingerafdrukken echt niet vanaf. Bij de samshield vind ik het reuze meevallen.
Ik heb overigens ook voor samshield gekozen (en die in de buidel moeten tasten) omdat het na het passen van ontelbaar veel caps de enige was waar ik geen hoofdpijn van kreeg.

Precies hetzelfde als bij mij! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:22

Samshield is erg fijn, maar de prijs niet waard.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 18:28

Ergens op spugen zonder een waarom te vermelden is makkelijk, dussss... waarom is de Samshield het geld niet waard volgens jou? :)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:04

"High quality polycarbonate outer shell construction combined with variable density polystyrene inside shell provides excellent impact absorbing."

Ik val toch liever met deze cap dan met een bv HH... Met betrekking tot de bescherming nu even specifiek.
Qua veiligheid toppen KEP Italia en Samshield een extra noot aan veiligheid. Mijn hoofd is me dat wel waard, dus dan betaal ik ook graag wat meer voor een goede cap.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:17

Ik vind m het absoluut wel waard. Vind het persoonlijk mooi en het zit gewoon zoveel beter. Kan echt niet meer wennen aan die goedkopere caps! De Samshield laat ook veel meer lucht door.
Ik heb mijn cap al een keer laten maken en toen kreeg ik een leen cap, hoefde niets te betalen en kreeg m ook nog is helemaal schoon terug.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 19:43

Precies Sylva, ook mijn mening.
Erg netjes die service lioony.

Jullie rijden beide wedstrijden? Of recreatief? Ben zelf eigenlijk wel benieuwd of de Samshield ook door recreatieruiters aangeschaft wordt of dat zij kiezen voor een "goedkopere" cap.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:45

Ik vind de samshield ook een prachtige cap, maar voor mijzelf als manegeruiter wel even wat te duur.. :')

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 19:59

Ik kan me daar wat bij voorstellen xxslaa :)

Ben dan zelf geen manegeruiter en rij geen wedstrijden. Ben eigenlijk te lui voor wedstrijden en te fanatiek om voor alleen maar recreatieruiter door te gaan. Ik spring graag met mijn jonge merrie en vind veiligheid en bescherming belangrijk, van de andere kant hik ik persoonlijk ook tegen de prijs aan :(

Je kan het maar èènmaal uitgeven en daar wil ik achteraf geen spijt van krijgen.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:01

Icrack schreef:
Ik kan me daar wat bij voorstellen xxslaa :)

Ben dan zelf geen manegeruiter en rij geen wedstrijden. Ben eigenlijk te lui voor wedstrijden en te fanatiek om voor alleen maar recreatieruiter door te gaan. Ik spring graag met mijn jonge merrie en vind veiligheid en bescherming belangrijk, van de andere kant hik ik persoonlijk ook tegen de prijs aan :(

Je kan het maar èènmaal uitgeven en daar wil ik achteraf geen spijt van krijgen.

Precies! De meeste mensen die ik ken die een samshield hebben rijden wedstrijden inderdaad! :j
Het is toch een grote uitgave, terwijl ik vind dat er net zulke mooie caps zijn als de samshields, maar dan even een lagere prijsklasse! :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:07

Een cap die wat groot wordt heb ik zelf opgevuld met een dun laagje schuim onder de omgevouwen rand zo kun je ook op een plaats iets meer vullen als de andere.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 20:14

Keuze genoeg in caps idd :) Ik heb er 10tallen in verschillende maten, soorten en prijzen gepast. Ben daarvoor ook naar tig verschillende ruitersportzaken geweest, en toch....er was geen enkele cap die ik opzette die ook ECHT goed zat. Bij bijna alle caps kan ik mijn pinken tussen mijn hoofd (zijkant) en binnenkant cap drukken, zij zitten mij aan de zijkanten te ruim.
De caps die dan wel redelijk goed zaten had ik geen vertrouwen in het materiaal.

Eerlijk is eerlijk... de Samshield voldeed op bijna alle punten. Dus tja :?