Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dat zou je ook kunnen helpen!

Floriske schreef:Hoi hoi, heeft deze pony toevallig dan zo veel 'power' dag ie echt epwegsprint als ie aangaloppeerd? Zo niet, denk ik echt dat het een kwestie is van vaak doen, expres vaker terug nemen naar draf en weer aangalopperen, tot je het niet meer eng vind omdat je er gewend aan raakt. Succes!

mijn instructeur heeft een tijdje met me staan praten, en ik heb zitten huilen als een klein kind op dat paard, hij zei tegen mij; angst bestaat niet, angst is iets wat in je hoofd zit, en waarvan jij nu moet gaan denken dat het er niet is! die tip heeft zo goed geholpen bij mij! ik heb die les gewoon gegallopeerd, en ben daarna niet meer bang geweest.xZiva_ schreef:de tip hier boven is een hele goeie, veel de overgang van draf naar galop oefenen!
ik ben ook een tijd enorm angstig geweest om te galloperen, precies hetzelfde als bij jou. ook door een paard wat er ongeveer in rengalop vandoor gingmijn instructeur heeft een tijdje met me staan praten, en ik heb zitten huilen als een klein kind op dat paard, hij zei tegen mij; angst bestaat niet, angst is iets wat in je hoofd zit, en waarvan jij nu moet gaan denken dat het er niet is! die tip heeft zo goed geholpen bij mij! ik heb die les gewoon gegallopeerd, en ben daarna niet meer bang geweest.
jij moet denken dat er geen angst is. jij bent de enige die dat voor je kan doen, niemand anders! je moet in jezelf geloven. je kan waarschijnlijk aardig goed rijden, anders hadden ze je er niet op gelaten, alleen jij moet dat nog gaan geloven!
veel succes!
Skittlez schreef:Ik fluister naar de paarden :'' Wij samen kunnen het''
En jou angst voelt het paard , als je angstig blijft zijn dan snap ik wel dat het paard boos word.
Maar natuurlijk snap ik dat je er erg van geschrokken bent.
joannanhx schreef:Maar is het wel eens gebeurd dat het paard wat harder ging dat hij toen ging bokken of stijgeren of ben je hier alleen bang voor? Want als het het laatste het geval is dan is het misschien wel goed om juist veel overgangen te rijden van een rustige galop en dan een stukje iets sneller en dan weer terug pakken. Is ook goed voor het paard om te leren (: Misschien dat je het dan steeds minder eng gaat vinden?
Tsjerk schreef:Ik heb door een val en een ziekte ook een soort van angst gekregen. Ik heb toen een bodyprotector aangeschaft, en wanneer ik een "bange" dag heb doe ik die vaak aan. Dit helpt wel een beetje. Wat bij mij ook helpt is eerst een band opbouwen met een paard, voordat ik er op klim. Maar dat zal bij een manege paard lastig worden
mirriezz schreef:Ik ben een keer van een paardje afgevallen dat er als een gek vandoor ging in galop terwijl er niets engs was in de buurt. Was de eerste keer dat ze aansprong vanuit stap naar galop direct. De eerste keren dat ik er weer op zat wilde ik maar even niet galopperen en ik was dus ook bang als ze hard ging draven dat ze zou gaan galopperen. Toen ben ik dus eerst bezig geweest met terug rijden in draf en toen ik weer durfde aan te galopperen, ben ik heel veel bezig geweest met controle in de galop. Was voor t paard best lastig, want die moest heel langzaam gaan galopperen. Als ze dat goed deed kreeg ze wat meer ruimte van mij, tot ze weer te hard ging. Als ik het eng ging vinden, nam ik haar weer een beetje terug.
De eerste keer vond ik het super spannend, maar na een keer of 3 merkte ik dat ze ook gewoon heel goed kon luisteren en durfde ik steeds een beetje meer.
Dus ik zou zeggen eerst controle in draf, dan komt dat in galop ook wel. Het paard moet lopen zoals jij dat wilt, niet zoals jij kunt uitzitten.