Jaloers paard :/

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sara_Lexie

Jaloers paard :/

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 20:19

Ik verzorg sinds kort 2 tinkers en het zijn echt schatten, maar natuurlijk is de een baas over de ander. Dat is normaal, maar het brengt ook wat problemen met zich mee.

Als ik Liana (de baas) poets blijft Lucky (t ander paardje) op een afstand, maar als Liana dan proper is ga ik Lucky poetsen maar dan komt Liana afgelopen met haar oren in haar nek en valt ze uit naar Lucky en dan probeer ik weer opnieuw. Weer Lucky beginnen poetsen en dan komt Liana weer af dan zwaai ik met mn hand om aan te geven dat ze dicht genoeg staat naar mijn goesting en telkens als ze haar hoofd dan draait in de richting van Lucky geef ik een tik zodat ze niet de kans krijgt om uit te halen maar ja dit kan zo niet blijven ik kan niet de hele tijd bezig zijn met Liana op afstand te houden als ik Lucky poets.
Want haar achterhand moet ook gedaan worden en dan kan ik Liana geen tik geven dus vanaf het moment dat ze de kans krijgt haalt Liana uit (btw ik maak ze niet vast om te poetsen, zijn ze niet gewoon dus doe ik t gwn in de weide).

Weten jullie misschien iets?

horselove20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:59

heey, :)

misschien kun je met de eigenaar/eigenaresse overleggen of je ze kant vast maken ergens aan! ;)
aan de stal of aan het hek van de paddock!
of je zet 1 een stal en begin dan bijvoorbeeld met Lucky te poetsen! of net anders om en dan moet je zorgen dat ze niet bij elkaar kunnen komen! ;)

kimjollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:05

Hey!

Hier precies het zelfde probleem haha! Als ik de een poets, Jollie, dan komt de ander, Rocky, altijd op een afstandje kijken, en is er niks aan de hand. Maar als het anders om is, dus als ik Rocky poets, en Jollie los heb staan, komt Jollie ook met zijn ogen in zijn nek omdat hij dan geen aandacht krijgt. Ik snap hoe je je hierbij voelt haha.
Ik heb het gelukkig nu eindelijk een beetje zo ver om Jollie ook op afstand te houden door ook met mijn hand aan te geven dat hij een paar stapjes terug moet doen, en dan blijft hij vaak ook wel staan, en dan beloon ik hem met mij stem !

Heel veel succes hiermee. :)

Sara_Lexie

Re: Jaloers paard :/

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 21:57

Dankje!! Ga k ook eens probere :p dankjewel voor de tip!!!!

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:17

Zweepje mee nemen en elke keer achteruit zetten.
Je hebt met een zweepje net wat meer te vertellen dan met je hand. Je kan ook verder reiken.