wedstrijdstress

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sara81

wedstrijdstress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 18:51

hoi iedereen,

Ik zit met een probleem dat waarschijnlijk velen onder jullie herkennen en zoek een beetje raad

Telkens ik op wedstrijd ga, loopt mijn paard altijd fijn in de inrijring. Hij loopt ruim en gecontroleerd, netjes aan de hulpen en doet elke gevraagde oefening zonder problemen.
De moment dat ik de ring moet inrijden, verstar ik helemaal en hinder mijn paard volop in zijn bewegingen.
Ik weet dat ik er plezier aan moet beleven en er niet zo zwaar aan moet tillen, maar ben nogal onzeker (zowel in mijn rijden als naast mijn paard).
Bachbloesems helpen me duidelijk niet en de mentale knop krijg ik maar niet omgedraaid...

Ik rij inmiddels al enkele jaren (een jaar of 8 denk ik) wedstrijden en de stress wordt er niet minder om met de tijd

Heeft er iemand tips die me zouden kunnen helpen aub

Zooist

Re: wedstrijdstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:27

Jahoor! Neem eens een kijkje op mijn site en bij de blogs.
Vooral uit de blogs kun je al veel tips halen.

Wanneer je BWR opzoekt op Facebook zie je dagelijks tips en quotes langs komen die je kunt gebruiken om de strijd met je eigen spanning aan te gaan!

Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:17

*sorry, ging iets mis, maar kan deze reactie niet verwijderen vanaf m'n telefoon*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-14 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:21

misschien is Mental Coaching wat voor je? :)

FrNo

Re: wedstrijdstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:23

Zijn oefen wedstrijden niets voor je? Wel wedstrijd sfeer, minder druk. En volgens mij mag je dan ook ooit dingen overnieuw doen.