Nog een stukje aanvulling, aangezien beide ruiterpaden vlak bij elkaar liggen.... http://www.grensparkzk.be/news/belangri ... en-vervalt
Beide ruiterpaden gebruik ik vaak.....bij het bosje van kanters snap ik het niet helemaal dat deze niet meer onderhouden zou worden, omdat de helft van dat pad ook een wandelpad is en de andere kant op is een stuk wat langs een weiland loopt. Alles bij elkaar is het dan ong 150m wat aan ruiterpad overblijft. Misschien dat ze dit stuk inc. wandelpad dan maar dicht gaan gooien
Of het stukje ruiterpad wordt een wandelpad.
De eigenaresse van mijn bijrijd paarden heeft de boswachter in ieder geval een mail gestuurd en al netjes een reactie terug gehad met het volgende (namen even weggelaten) Citaat:
Geachte mevrouw van O (Beste C),
Bedankt voor u reactie.
Staatsbosbeheer gaat alle ingekomen reacties (aangedragen oplossingen) van de komende maand inventariseren en clusteren. Ook gaan we in overleg met Stichting Ruiter & Mennen in Nederland. Over een maand gaan we dan bekijken hoe we gezamenlijk tot een goede oplossing kunnen komen om de ruiterpaden te onderhouden en eventueel te behouden. Ik verwacht persoonlijk goede initiatieven en hoop dan ook op een gepaste oplossing voor alle partijen.
Overigens heeft de eigenaresse van mijn bijrijd paarden in haar mail ook aangeven dat we best bereid zijn om een handje te helpen. Het zou mooi zijn als meerdere ruiters en eventueel de manege in de buurt dit aan zouden geven en dat we met zijn allen 1/2 keer per jaar de route bijsnoeien e.t.c. Het zou namelijk zonde zijn dat de routes gewoon verdwijnen als er geen gebruikers komen om de paden te onderhouden.