Boeken gezocht Zweeds of Engels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Boeken gezocht Zweeds of Engels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 12:37

Hallo beste bokkers!

Ik heb een hele lieve Zweedse schoonzus die afgelopen week in Nederland was voor het eerst.
Naast dat het heel gezellig was om koningsdag samen te vieren hebben we nog iets gemeen, paarden *\o/*
Samen met haar vriend hebben ze een boerderij en sinds kort heeft ze ook een eigen paard. (veulen)

Naar mate het gesprek over haar paard vorderde merkte ik dat ze er eigenlijk bar weinig van weet.
Dan bedoel ik met name veulens, gedrag, opvoeden, opfok, laten wennen aan mensen, dingen aanleren zoals aan het halster mee lopen, voetjes optillen etc.
Nu had ik nog wel een grondwerk boek thuis maar ja, allemaal Nederlands en, naar mijn mening, te zwaar om toe te passen op een veulen van 8 maanden (meer NH/parelli gericht, dus ook al longeren etc).

Ik ben dus opzoek naar boeken over gedrag en hoe je je veulen/jaarling het beste aan dingen kan laten wennen & wat dingen over de basis.
Ze gaat haar jaarling na de zomer naar een opfok doen, althans ik heb geprobeerd haar te overtuigen dat dat beter is voor de jaarling en dat snapte ze. Ze wil alleen deze zomer het dier thuis hebben om alvast elkaar te leren kennen/een band op te bouwen. (geen zorgen, er staan nog 6 paarden achter hun huis dus het beestje komt niet alleen). Het inrijden wil ze laten doen :)

Wie o wie weet welke boeken er in het Zweeds te krijgen zijn??
Voorkeur gaat uit naar Zweeds uiteraard maar als er niets te krijgen is dan is Engels ook goed.
Zo lang er maar veel plaatjes in staan ter verduidelijking.
Bedankt :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:39

Echt boeken ben ik nog niet echt toevallig tegengekomen maar er is ook een Zweeds paardenforum waar vast wel wat informatie op staat en waar ze in ieder geval ook haar vragen kwijt zou kunnen!

http://www.bukefalos.com

_Jessie

Re: Boeken gezocht Zweeds of Engels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 13:24

O super! Dat forum helpt alvast. Daar kan ik ook wel wat dingen uitfilteren om alvast 'gericht' te sturen aan haar.
Dank je!