Soortgenoten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fink

Soortgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 10:28

Er wordt altijd gezegd dat paarden een soortgenoot nodig hebben, dus geen geit oid. Maar nu vraag ik me af, zou er dan wel een ezel bij kunnen?

Maureen95

Re: Soortgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:28

Ik denk het wel! Zou goed blijven kijken hoe je paard en ezel zich eronder houden maar ik denk wel dat dat gaat :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:29

NikkiEnJij schreef:
Er wordt altijd gezegd dat paarden een soortgenoot nodig hebben, dus geen geit oid. Maar nu vraag ik me af, zou er dan wel een ezel bij kunnen?

Is een paard een ezel? Is een ezel een paard?

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 10:29

Ik heb zelf geen eigen paard en ben dit ook niet van plan. Ik vroeg het me puur af.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:30

Ezels en paarden kunnen in principe met elkaar samen, maar ik weet uit ervaring dat als je dat wil, je beter 2 paarden en 2 ezels kan hebben. Ze hebben toch een iets andere 'taal', dus een soortgenoot maakt ze een stuk blijer.

Maurice_Z

Re: Soortgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:35

Zelf ken ik alleen ezels die bij meerdere paarden staan, dus de paarden hebben dan ook een soortgenoot, maar dit gaat wel heel goed.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:37

ik heb een paar, een pony en een ezels staan. Het enige is dat de pony de manieren van de ezel heeft overgenomen: hij zet z'n hakken in het zand en gaat staan ezelen als het hem niet aanstaat :+

Verder maakt de ezel verreweg het meeste kabaal en ze begrijpen elkaar alle 3 dondersgoed

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:42

NikkiEnJij schreef:

Tja je vraag staat los van het eerste deel van je zin. Paarden hebben idd een soortgenoot nodig en dat woord zegt alles: een ander paard dus. Vrijwel altijd (er zijn heeeeeel zeldzame uitzonderingen) is dat gewoon het beste voor het paard en imo een eis voor het houden van paarden.
Of er een ezel bij KAN of niet, dat is een andere vraag. Is het een soortgenoot? Nee. Is het dus net zo goed als een ander paard? Nee. KAN het? Ja hoor.