Algemene voorwaarden t.b.v. trainen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Algemene voorwaarden t.b.v. trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 23:25

Al enkele jaren train ik jonge paarden en eigenlijk ben ik daar niet zo zakelijk mee, maar de laatste tijd merk ik toch dat ik me erger aan het feit dat ik dus geen duidelijke afspraken op papier heb staan.
Met name het betalen gaat eigenlijk heel vrijblijvend. De een betaald keurig vooraf maar andere mensen pas achteraf. Op zich ben ik niet moeilijk, maar toch voelt het niet goed.
Ik vind het gewoon zelf heel moeilijk om het te bespreken, dus leek het me handig om dit in algemene voorwaarden vast te zetten. Maar hoe doe ik dit??? Als ik naar voorbeelden op internet kijk is het allemaal voornamelijk juridische taal waar ik zelf amper de ballen van snap. Kan je dit ook zelf opstellen in begrijpbaar nederlands??

Wie weet hier wat van??

Quir

Re: Algemene voorwaarden t.b.v. trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 00:21

Ja hoor, dit kan je zelf gemakkelijk opstellen in begrijpbare Nederlandse taal. Let wel op dat je wat in het contract geschreven staat niet tegen de wet is, maar je kan er duidelijk in vermelden dat het x bedrag voor x datum betaald moet zijn op x rekeningnummer (bijvoorbeeld voor de eerste van de maand).

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:02

ik betaal altijd achteraf, na het beleren. Als ik het paard ophaal is de rekening klaar of deze wordt later toegestuurd.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:07

Je kunt je betalingsvoorwaarden in Algemene Voorwaarden zetten, maar het nadeel js dat ze dan voor iedereen hetzelfde zijn en vast staan.

Beter kun je je afspraken die je met iemand maakt in een overeenkomst vastleggen. Daarin zet je wat jij voor prestatie levert (doel van je training, termijn waarbinnen dat gebeurt, hoe vaak je minimaal rijdt), maar ook de prestatie van de klant (welk bedrag betaalt hij, per wanneer (week, maand), is dat inclusief of exclusief BTW, op welke manier betalen (vooraf, achteraf, automatische incasso), heeft hij recht om te komen kijken of doe jij periodiek verslag van de vorderingen).

In Algemene Voorwaarden zet je meer dingen zoals wat gebeurt er al een klant niet betaalt, stop jij dan met de training, zeg je de overeenkomst op, als jullie een geschil hebben welke rechter is dan bevoegd om daar over te oordelen etc.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:23

Het is heel goed dat je de algemenevoorwaarden op schrijft. Wat je ook kan is 10% van te voren laten betalen. En de rest binnen 14 dagen na afhandeling dienst.

Verder is het juist goed dat het voor iedereen gelijk is. Daar door is het altijd duidelijk