Iemand ervaring met het Mini Flybusters systeem?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mallorka

Iemand ervaring met het Mini Flybusters systeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 14:55

Hallo beste bokkers,

afgelopen maand bij Indoor Brabant kreeg ik een foldertje toegestopt over een automatisch vliegenbestrijdingssysteem.

Omdat ik met de zoekfunctie hier niet meer dan een regeltje over dit product kon vinden (wel positief overigens) en met Google ook geen reviews kon vinden, deze vraag.

Even een linkje
http://www.flybusters.de/index.php?item ... =9&lang=nl
ter verduidelijking.

Voor mijn cavia's (momenteel 5, maar normaal max 10) is er aan ons huis een apart gedeelte aangebouwd. Door de jaren heen inmiddels een fijne ruimte geworden waar mijn man en ik ook graag doorbrengen.
Nou stikt het er nu alweer van de vliegen! Ik ben elk jaar iedere dag weer opnieuw bezig vliegen te meppen, achterna aan 't jagen met de stofzuiger, vangen met gore lijmdingen, blauwe lampen die niks doen.... Gek wordt je ervan!

Nou had ik dat foldertje bewaard op het prikbord, want het klonk wel heel mooi allemaal. Het is trouwens een systeem ook geschikt voor binnenshuis.
Ik wil best investeren in een wat duurder product, maar zou dan toch wel graag wat ervaringen horen.

Dus... is er misschien iemand die dit systeem gebruikt, of van horen zeggen iets meer ervan afweet??

Ik hoor het graag, bedankt alvast :)

Hmm ik denk dat m'n vraag hier wellicht niet goed staat :roll:
gaat niet over vliegen bij paarden.... sorry daarvoor, kan 't ergens naar verplaatst worden? :?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:49

Ik gebruik het in huis en bevalt mij prima! Geen vliegen meer, alleen maar dode :D

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 20:15

Goh ik had eigenlijk helemaal geen reactie meer verwacht :D

Ik was zowieso van plan het toch maar te gaan bestellen, maar nu iig met wat meer vertrouwen :j

Dankje voor je antwoord yvonnepuntnl +:)+

siskeh

Re: Iemand ervaring met het Mini Flybusters systeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:28

Wij hebben het vorig jaar ook gehad, in de stallen en in huis, zeker een groot verschil.

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 15:13

Dus het systeem voor stallen is ook oké?

Ik heb er al aan gedacht het misschien voor te stellen bij de manege/pension waar m'n paard staat.
Daar zijn ze ivm de vliegen in een aantal boxen een andere bodembedekking aan het testen nl Stable Stabile. (Mijn paard deed ook mee, maar omdat het voor haar meer nadelen dan voordelen gaf, inmiddels toch weer op stro)
Ik weet nog niet of ze met het spul door willen gaan, maar zo niet, ga ik een balletje opgooien.

Ik heb vandaag de leverancier aan de telefoon gehad en ze zei dat zij het voor een klein bedrag meer stalgeld al op pensionstallen verzorgen.

Wat betreft het mini-systeem voor binnen ben ik om en heb het besteld.

Ik zal hier mijn bevindingen nog vertellen zodra ik het in gebruik heb...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:00

Het is niet zo dat de vliegen compleet weg zijn, maar naar mijn idee wel degelijk minder.
Hij stond op de wasplaatst, waar ik ook veel aan het werk was, en als hij leeg was kon ik het verschil wel
merken.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:07

Werkt super, wij hebben het in de hele stal bij ons, 42 boxen. Top! Merk het meteen (nou ja, na een paar dagen)als het vat leeg is, zijn er meer vliegen. Super service ook!

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 13:28

Mallorka schreef:
Ik zal hier mijn bevindingen nog vertellen zodra ik het in gebruik heb...

Sorry voor mijn late reactie....
maar dat komt te eerste omdat het een eeuwigheid heeft geduurd voordat ik het pakketje in huis had en ten tweede omdat ik er geen wijs uit kon hoe ik het aparaat moest instellen.

Inmiddels heeft iemand anders dat voor me moeten doen, maar ik denk dat het nog niet de goede afstelling heeft, want niet alle vliegen leggen het loodje >;)
Maar het doet iig 'iets', want ik vind zo nu en dan al ene dooie }:) :j

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 12:44

Update-je mbt het flybustersysteem in mijn caviastalletje....

inmiddels helemaal goed ingesteld.... alle vliegen gaan dood. Echt helemaal blij, wat een verademing! Het is me dus de investering waard :j