Heractiveren startpas, opnieuw betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflap445

Heractiveren startpas, opnieuw betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 19:10

Dag lieve Bokkers!

Ik zit met een vraagje en ik kom er maar niet uit. Ook de vereniging weet het niet en ik ben vandaag helaas WEER vergeten naar de KNHS te bellen dus nou heb ik nog geen antwoord :')

De situatie zit zo: Ik ben overgestapt van de ene naar de andere vereniging en moet dus een nieuwe startpas krijgen met de naam van de nieuwe vereniging. Om over te kunnen stappen moest ik mij afmelden bij mijn oude vereniging VOORDAT ik mij aanmeldde bij de andere vereniging. Dit heb ik gedaan. Maar nu! Natuurlijk moet ik de kosten die horen bij de nieuwe vereniging betalen(contributie etc.), maar om een startpas te activeren moet je in principe E80 aan de KNHS betalen. Dit heb ik begin dit jaar ook al betaald bij mijn oude vereniging (verlenging van mijn startpas). Toen ik mij afmeldde bij mijn oude vereniging is mijn startpas automatisch door de KNHS afgemeld. Deze moet ik nu dus heractiveren. Mijn vraag is nu:

Moet ik het bedrag van E80 opnieuw betalen aan de KNHS om mijn startpas opnieuw te activeren?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik heb mezelf al blindgestaard op de reglementen van de KNHS en hun site, maar ik kom er echt niet uit! Bedankt alvast!

gomir

Re: Heractiveren startpas, opnieuw betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:21

Ik moest in het verleden bij het wijzigen van de vereniging altijd het hele bedrag opnieuw betalen, het gaat immers om een 'nieuwe' startpas. Daarom wisselde ik altijd bij het wisselen van een kalenderjaar.

Of het nu met de nieuwe startpassen anders is (mijn ervaringen stammen uit de tijd van de startkaarten) weet ik niet, maar je zult zeker een bedrag moeten betalen voor de nieuwe pas. Of dit de volledige 80 euro is kan wsl alleen de KNHS je vertellen.

Appelflap445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 21:34

Het liefst hadden wij ook in het nieuwe kalenderjaar pas gewisseld, maar doordat wij naar een nieuwe stal zijn verhuist zonder bak en wij bij deze nieuwe vereninging daar in de buurt graag in de bak willen rijden moest het wel zo! Zij accepteren alleen eigen leden op hun terrein :)

Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:40

Volgens mij betaal je iets van 5 euro.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:46

Dat zou weleens kunnen kloppen Frensie :j

Dit staat er in de tarievenlijst:
*Wijzigen gegevens startpas/kopie startpas 5,30
*Heffing behandelingskosten per factuur inzake startpas 3,35

Appelflap445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 21:54

Nu ik het zo zie staan klinkt dat ineens heel logisch! Je houdt ook je eigen combinatienummer dus op je pas hoeft alleen je vereniging verandert te worden. Bedankt! Morgen bel ik de KNHS, de uitkomst zal ik hier sowieso nog even melden :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:45

Ik heb in januari mijn startpas betaald en ben in april van vereniging overgestapt. Ik had dus ook het stopzetten en weer activeren. Koste mij iets van 5 euro per startpas inderdaad!