stubben genisis dressuurzadel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneeee

stubben genisis dressuurzadel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 12:41

Hoihoi,
ik wil graag weten wat jullie mening is over een dressuurzadel. Ik wil binnenkort een ander zadel kopen maar ik zit te twijfelen. Ik heb altijd met een veelzijdigheidszadel gereden en ik weet eigenlijk niet hoe een dressuurzadel zit. Als ik naar andere ruiters kijk die wel een dressuurzadel hebben lijkt het me erg fijn zitten.
Op dit moment heb ik een kieffer munchen zadel (veelzijdigheid). Nu zit ik te twijfelen over een stubben genisis dressuurzadel, heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik spring regelmatig, dus ik zit te twijfelen of ik niet gewoon een ander veelzijdigheidszadel moet kopen of een dressuurzadel en ik mijn huidige er bij hou voor als ik ga springen. Ook rij ik veel buiten. En aan de ene kant vind ik 2 zadels weer overbodig.

Mijn vraag is dus wat jullie zouden doen en wat jullie ervaringen zijn ?

xLianneeee

Re: stubben genisis dressuurzadel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 00:05

zouden jullie voor een veelzijdigheid gaan of dressuur?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:20

Ik vind dressuur lekkerder zitten. Meer zit en meer 'houvast' vind ik persoonlijk. Als die stubben voor jou en je paard past is jet super. Zou me niet vast pinnen op een bepaald merk, want elke ruiter heeft z'n eigen voorkeur qua zadel (net als t paard :j )

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 20:43

nee normaal hou ik me ook niet vast op het merk. Maar dit was toevallig een super mooi aanbod van het stubben zadel ;)