Ik kan er voor kiezen om de toelatingstest horsemanship te doen OF hier vrijstelling voor te krijgen door de certificaten van de 3 HM modules los te behalen. (HM2-1 Voeding en Gezondheid, HM2-2 Omgang, verzorging en praktische paardenkennis en HM2-Longeren)
Qua kosten is het duurder om de 3 modules te volgen (ook wanneer ik voor alle 3 rechtstreeks examen zou doen) dan de toelatingstest horsemanship. Ik heb alle topics nagelopen van afgelopen jaren wat betreft de modules en las hier nogal wat ontevredenheid. (Duur, cursussen die niet veel toevoegen, verschillende manieren van beoordelen etc)
Ik ben benieuwd naar ervaringen/tips, mensen die ook in september willen beginnen of ook de toelatingstoetsen moeten doen voordat ze kunnen beginnen met de opleiding.
-Wanneer ik de 3 losse modules ga volgen: Raden jullie aan om niet de cursussen van deze 3 modules te volgen en rechtstreeks examen te doen of juist niet?
-Of is het juist slimmer om direct de toelatingstest horsemanship te doen - Ik vraag me vooral af of het te doen is om enkel door zelfstudie deze test te halen? Ik vind het heel lastig om me er een voorstelling van te maken wat er van je verwacht wordt - uiteraard bestel ik de boeken maar qua praktijk is het lastiger. (en iemand die weet hoelang deze test geldig blijft als je hem haalt?
modules 3 jaar maar deze ook?)Uiteraard ben ik benieuwd of er nog meer mensen willen/gaan starten met de opleiding tot instructeur in september