Equipe verzekerd en inslapen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Equipe verzekerd en inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 20:20

Wie heeft er ervaring mee? Mijn paard is equipe 4 verzekerd met ziektekosten, en de kans is aanwezig dat ik hem over niet al te lange tijd moet laten inslapen wegens zware hoefkatrolontsteking aan 2 benen. Ik wil er eigenlijk niet aan denken maar doe het toch; hoe zit dat nu, krijg ik nu wel of niet de verzekerde waarde uitgekeerd (grotendeels) of moet ik hele gevechten aangaan met de verzekering....

Anoniem

Re: Equipe verzekerd en inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 00:50

Ik heb geen ervaring met Equipe wel met van Bierum en ik gok dat het op dezelfde manier gaat. Je laat je paard door je dierenarts afkeuren. Die schrijft een rapport waarom het paard is afgekeurd. Dit moet heel gedetailleerd. Tevens schrijf jij een rapport voor de schadeclaim, dus stuur je samen met eventuele rontgenfoto's etc naar je verzekering.

Deze nemen dit vervolgens in behandeling en geven jouw dat een akkoord op geen akkoord. Bij een akkoord kan je laten inslapen en krijg je bedrag uitgekeerd. In de meeste gevallen is dit 90% van de verzekerde waarde - gemiste slachtopbrengst en eventuele resterende jaarpremie.

Chezshir77

Re: Equipe verzekerd en inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 08:50

Dank je wel Yvank, het zal idd wel hetzelfde zijn....

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:00

Brenda, allereerst: rot voor jou en je paard dat hij binnenkort niet meer verder kan, maar als hij teveel last ervan heeft de enige juiste keuze.

http://www.equipepaarden.nl/onbruikbaarheid.php . Hier staat het denk ik wel duidelijk uitgelegd. Als jij hem ook voor ziektekosten hebt verzekerd, dan weet jouw verzekering dus wel al dat hij hoefkatrolontsteking heeft ( neem ik aan). Er staat bij Equipe niets over resterende jaarpremie, dus ik durf niet te zeggen dat je die moet betalen. Verder had ik het bij HippoZorg dat ik de laatste dierenartsrekening ook niet vergoed kreeg, bij de ene stalgenoot was het wel vergoed, bij weer een andere niet. Maar daarover zie ik bij Equipe ook niets staan. Als je je verzekeringsvoorwaarden doorleest, zal het er ongetwijfeld in staan als je die kosten wel nog hebt, die trekken ze dan inderdaad af van het verzekerde bedrag.

In de aanvullende voorwaarden: http://www.equipepaarden.nl/documents/n ... rden_4.pdf , staat nog wel dat de blijvende schade tot 12 maanden na de eerste constatering gedekt zijn. Als jouw paard zeg maar anderhalf jaar loopt met die hoefkatrolontsteking, kunnen ze dus besluiten niet uit te keren. En je moet het wel laten constateren door een arts die zij goed vinden, niet door de plaatselijke dierenarts als die volgens hun niet "goed" genoeg is.