Equipe verzekerd en inslapen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Equipe verzekerd en inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 20:20

Wie heeft er ervaring mee? Mijn paard is equipe 4 verzekerd met ziektekosten, en de kans is aanwezig dat ik hem over niet al te lange tijd moet laten inslapen wegens zware hoefkatrolontsteking aan 2 benen. Ik wil er eigenlijk niet aan denken maar doe het toch; hoe zit dat nu, krijg ik nu wel of niet de verzekerde waarde uitgekeerd (grotendeels) of moet ik hele gevechten aangaan met de verzekering....

Anoniem

Re: Equipe verzekerd en inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 00:50

Ik heb geen ervaring met Equipe wel met van Bierum en ik gok dat het op dezelfde manier gaat. Je laat je paard door je dierenarts afkeuren. Die schrijft een rapport waarom het paard is afgekeurd. Dit moet heel gedetailleerd. Tevens schrijf jij een rapport voor de schadeclaim, dus stuur je samen met eventuele rontgenfoto's etc naar je verzekering.

Deze nemen dit vervolgens in behandeling en geven jouw dat een akkoord op geen akkoord. Bij een akkoord kan je laten inslapen en krijg je bedrag uitgekeerd. In de meeste gevallen is dit 90% van de verzekerde waarde - gemiste slachtopbrengst en eventuele resterende jaarpremie.

Chezshir77

Re: Equipe verzekerd en inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 08:50

Dank je wel Yvank, het zal idd wel hetzelfde zijn....

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:00

Brenda, allereerst: rot voor jou en je paard dat hij binnenkort niet meer verder kan, maar als hij teveel last ervan heeft de enige juiste keuze.