Jeuk aan hoofd, pollenallergie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Jeuk aan hoofd, pollenallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 09:57

Vorig jaar heeft mijn paard jeuk gehad aan haar hoofd, in de winter ging het weg en nu komt het weer terug. Ze schuurt met haar hoofd en heeft wat waterige oogjes. Het is niet extreem en ze schudt ook niet met haar hoofd, maar het lijkt me ongemakkelijk dus we moeten er wat aan doen..

Ik denk zelf aan een neusnetje, maar die lijken alleen voor het rijden te zijn? Er is er ook een met vliegenmasker, maar dat vind ik 24/7 buiten niet fijn. Weet iemand een fijn weidenet of een goede andere oplossing of oorzaak?

De DA kon overigens niets vinden.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:11

was het hoofd eens met betadineshampoo. dat helpt bij mijn paarden goed als ze eens jeuk hebben.
even laten intrekken en goed uitspoelen.

Bloempotje

Re: Jeuk aan hoofd, pollenallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:34

Mijn paard heeft een pollenallergie. Erg veel briesen en continue zijn hoofd aan zijn been/hek/paaltjes willen schuren. Zijn ogen zijn ook gevoelig, tranerig, een beetje gezwollen.
Ik heb daarvoor een kap maar nu een pollennetje aangeschaft, deze kan ook gewoon in de wei. Daarnaast ga ik 'puur pollen' proberen, baad het niet dan schaad het niet :)

batje

Re: Jeuk aan hoofd, pollenallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 10:25

Chantal, welk netje heb jij gekocht? Ik lees bij alle netjes en oogkappen dat ze niet 24/7 in het land kunnen ermee. En is jouw paard echt getest op pollenallergie? Ik twijfel een beetje of het zinnig is dat te laten doen, of gewoon meteen aan de symptoombestrijding te doen.. Heeft jouw paard minder last sinds je die kap hebt?

dingogirl, bedankt voor je reactie, maar ik denk niet dat de shampoo helpt tegen de jeuk ín het hoofd.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:10

Mijn paard is niet getest, dat vind ik zelf niet nodig om te doen. Dan krijg ik enkel bevestiging waarvoor hij precies een allergie heeft en dat vind ik voor nu geen toegevoegde waarde :).
Ik weet zo snel niet van welk merk mijn netje is. Het is gewoon een 'simpele'. Zit op mijn ipad en krijg het helaas niet voor elkaar om n linkje erin te zetten.
Maar ik geloof in de richting van HH of QHP dat het merk is :).
Heb hem nog niet kunnen testen/gebruiken omdat hij helaas een maatje te groot bleek te zijn dus moet hem even omwisselen. Bij n kap rond z'n ogen merk ik wel positief verschil, wil hem alleen niet maandenlang met dat ding opzetten dus vandaar nu een neusnetje. Op het moment heeft hij namelijk vooral last van zijn neus, ogen ook wel maar dat word pas echt getriggerd ala er vliegen zijn.
Kostte overigens nog geen tientje dus daarvoor moet je het niet laten, zeker het proberen waard! :)