Paard trilt van enthousiasme/stress?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Paard trilt van enthousiasme/stress?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 20:45

Dag Bokkers!
Mijn paard heeft een nogal vreemde eigenschap.. Hij staat heel vaak te trillen als hij iets spannends vind. De eerste keer dat ik het merkte was aan de zee, hij had zoiets nog nooit gezien! Andere keren is het wanneer we op verplaatsing gaan, of bij wedstrijden. Vandaag was het weer zover, ik zou een buitenrit gaan maken met een vriendin in een ruiterbos, we moesten er wel met de trailer heen. Ik hem helemaal geborsteld, niets aan de hand, maar vanaf het moment dat ik een anders halster aandoe dan datgene waar ie mee op de wei loopt gaat hij als een rietje trillen, en dat is hij blijven doen tot hij op een bepaald moment doorkreeg dat we een buitenrit zouden maken.
Ik weet bijna zeker dat het niet van de kou komt, want zelfs met warm weer doet ie het..

Ik vroeg me daarom af als er hier meer paarden zijn die dit doen? Ik vind het echt een vreemd zicht en ben benieuwd naar ervaringen!

Remark

Re: Paard trilt van enthousiasme/stress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:47

Die van mij staat ook te trillen als een rietje als we dr op de trailer zetten. Denk dat ze gewoon stress heeft. Binnenkort gaan we bach rescue spray proberen, wellicht dat dat helpt!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 20:49

Nou bij die van mij duurt het maar even, als ik erop zit en even gestapt heb is het al snel voorbij, maar ik krijg dan ook vaak de vraag "heeft ie het koud?". Hij staat dan ook echt helemaal met zijn staart tussen zijn billen..

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:53

Ja ik weet eigenlijk niet of ze het alleen in het begin op de trailer doet of de hele tijd. Zal er eens op gaan letten.