paspoort risico?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SBravour

paspoort risico?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:55

Hai Bokkers!

Ik moet nog mijn pony op onze naam zetten :o
Maar wat kost het overschrijven nou voor een NRPS pony?
En wat zijn nou eigenlijk de risico's als je dit nog niet doet?
In welke situatie moet het paspoort op naam staat?
En moet je nou echt lid worden van het NRPS, want ik sla steil achterover van die prijs, alleen omdat je moet overschrijven (100)

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door SBravour op 18-04-14 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Re: paspoort risico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:56

Je paard/pony hoeft niet op je naam te staan.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:59

Het punt is dat er niet echt zoiets is als een eigendomsbewijs voor een paard. Ja, hooguit een koopcontract, als je die hebt. Of een betalingsbewijs. Maar van het paspoort maakt het niet uit of dat nou op jouw naam staat of niet. Of je lid moet worden durf ik niet zo te zeggen, volgens mij verschilt dat ook weer per stamboek.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 23:01

Bedankt voor het argument!
Ja ik heb zeker een koopovereenkomst.
Ook niet op wedstrijd, of ritje met de trailer?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:02

Voor een ritje met de trailer hoeft het ook niet, het belangrijkste is dan dat het paspoort wel aanwezig is. Voor wedstrijden denk ik weer wel dat het paard op jouw naam moet staan, maar ik heb daar verder geen ervaring mee dus durf het ook niet zeker te zeggen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:04

Paspoort hoeft ook voor wedstrijden niet op naam te staan.
Uiteraard moet het paspoort met de correcte entingen etc. wel altijd mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:52

Kirsha schreef:
Voor een ritje met de trailer hoeft het ook niet, het belangrijkste is dan dat het paspoort wel aanwezig is. Voor wedstrijden denk ik weer wel dat het paard op jouw naam moet staan, maar ik heb daar verder geen ervaring mee dus durf het ook niet zeker te zeggen.

Dat hoeft niet hoor, ik heb het paspoort van mijn paard nooit op mijn naam over laten zetten, is echt niet nodig voor de basiswedstrijden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:58

SylviaIsabel schreef:
Ook niet op wedstrijd, of ritje met de trailer?

Nee hoor, wat denk je van die topruiters die paarden van eigenaren rijden? Dat die ineens allemaal op naam van de ruiter gezet worden in plaats van van de eigenaar?

Mijn hengst staat al jaren bij een andere bokker, zij rijdt hem ook op wedstrijden, maar in het papier van die hengst sta ik als eigenaar (en fokker).

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:00

Nee okee, dat is ook wel weer logisch, zo had ook ik het nog niet bekeken :D Weer wat geleerd!

katiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:52

Als je het paspoort kan aantonen, dan geld dit als bewijs van eigendom. Ik bedoel ik ga niet zomaar iemand het paspoort van mijn pony geven. Dus ze ziek dit als bewijs als je het kan aantonen dat je hem hebt. (je moet hem dan wel altijd bij je hebben)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:54

Onzin katie

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:54

Paspoort is nooit een eigendomsbewijs

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:57

katiee schreef:
Als je het paspoort kan aantonen, dan geld dit als bewijs van eigendom. Ik bedoel ik ga niet zomaar iemand het paspoort van mijn pony geven. Dus ze ziek dit als bewijs als je het kan aantonen dat je hem hebt. (je moet hem dan wel altijd bij je hebben)

Allemaal leuk en aardig maar daar klopt niets van. Als je paard bijvoorbeeld in pension staat ben je verplicht het paspoort bij de stalhouder achter te laten (want moet bij het paard blijven). Zal een mooie zijn als mijn stalhouder opeens als eigenaar van mijn paard wordt gezien omdat hij dat stukje papier daar heeft liggen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:02

katiee schreef:

Onzin een paspoort is geen eigendomsbewijs, je paspoort dient altijd bij het paard te zijn. Anders kan de persoon van de stal waar hij staat enorme boetes krijgen. Het paspoort is eigenlijk een soort identiteitsbewijs, dus dit is geen eigendomsbewijs als jij een koopcontract bij je paard hebt is dit het eigendomsbewijs en misschien kan zelfs een bewijs van betaling als eigendom gezien worden.
Maar een paspoort is dit absoluut niet!

TS even terug op jou vraag, een paard hoeft niet perse op naam te staan als je op wedstrijden of iets gaat.
Zolang je bij het vervoer en op wedstrijd het paspoort maar bij hebt. En dat het chipnummer in het paspoort klopt dan is alles goed :)

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:54

Ik had ook een NRPS die niet op mijn naam stond, paar keer paspoort controle gehad maar geen enkel probleem hoor! :j