Paniek in de paddock?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Demirealjoy1

Paniek in de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:27

Heei ! Ik zit een beetje met een probleem wat al wat vaker bij mijn verzorgpaard real joy voorkomt. Ze is inmiddels 16 jaar (ze is vandaag jarig :) *\o/* ) en het is een KWPN merrie. Maar goed, ik ging joy vandaag dus in paddock los gooien om gewoon wat mooie fotootjes te krijgen want mijn vriendin kan namelijk erg goed fotograferen. Dus ik liet joy gewoon rustig draven ik rende er niet als een idioot achteraan om haar op te jagen maar ik gebruikte gewoon mijn stem maar opeens gaf ze een bok en begon ze echt keihard rondjes door de paddock te rennen. Tot zover niet echt iets bijzonders maar wat ik dus raar vind is dat ze tijdens het rennen keihard gaat hinniken. Dus ik weet niet of ze dit nu uit paniek doet of uit speelsheid? Weten jullie hier een antwoord op?
Groetjes demi

Maureen95

Re: Paniek in de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:29

Ik denk dat ze gewoon even uitbarste. Was ze daarna wel weer rustig? Waarschijnlijk wou ze gewoon even de benen strekken ;)

Naatjee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:30

Bij mij op stal staat een paardje die hetzelfde doet. Het lijkt erop dat die het doet uit speelsheid

susan20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:31

Ik denk gewoon even een uitbarsting van pure vrolijkheid :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:32

Ik ga met bovenstaande mee, blij paard denk ik! :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:34

Daarvoor moet je je paard eigenlijk goed kennen.
Je kunt duidelijk verschil zien tussen gewoon even lekker uitrazen en de benen strekken en paniek en hyper worden.
Meestal kun je je paard ook moeilijk terug bij je krijgen als het rennen is van paniek, dan kun je als het ware geen kontakt maken. Bij plezier is dat wel zo, dan kijkt het paard je ondeugend aan en rent vervolgens weer weg.
Bij paniek hoor je ook een hele hoge hinnik.

Demirealjoy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:40

Oh dan hoop ik dat het gewoon een blije uitbarsting was :D ik ken het paard naar mijn idee opzich best goed simode :) maar ik vond het gewoon raar dat ze opeens zo keihard ging hinniken haha t zag er zo apart uit en ze doet het eigenlijk altijd als ik haar los gooi wel 1x dus ik wist niet zeker of t nu paniek was of speelsheid :j ik kreeg haar na een paar keer rustig tegen haar te praten wel weer rustig hoor en daarna ben ik gewoon nog even met haar gaan wandelen en was er niks meer aan de hand :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:44

Kan ze de andere paarden nog zien? Mijn paarden hinniken ook als ze alleen achter blijven.

Demirealjoy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:51

Ja er staan nog wat paardjes naast de paddock dus ze is niet alleen!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:55

Wat grappig om te lezen, mijn merrie deed dit precies het zelfde van de week!! ineens als een malle rond rennen en keihard hinniken, wat meer klonk als een laag gemurmel eigenlijk! Heel apart! Ze kreeg antwoord van een ander paard. Na een tijdje kreeg ik haar ook weer rustig, en was er niks meer aan de hand.
Kan het zijn dat jouw (verzorg)paard hengstig was/is? Bij mijn merrie merk ik dat nooit zo heel erg, behalve dus met dit soort dingen. Dit leek mij echt iets van om aandacht roepen. haha

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:07

Een paard hoort gek te doen en even zijn ei kwijt te kunnen als ze los gegooid worden

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:08

Dabo schreef:
Wat grappig om te lezen, mijn merrie deed dit precies het zelfde van de week!! ineens als een malle rond rennen en keihard hinniken, wat meer klonk als een laag gemurmel eigenlijk! Heel apart! Ze kreeg antwoord van een ander paard. Na een tijdje kreeg ik haar ook weer rustig, en was er niks meer aan de hand.
Kan het zijn dat jouw (verzorg)paard hengstig was/is? Bij mijn merrie merk ik dat nooit zo heel erg, behalve dus met dit soort dingen. Dit leek mij echt iets van om aandacht roepen. haha

Dat lage hinniken, murmelen, is geen paniek.
Paniek is een hele hoge hinnik, met korte stoten.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:10

Als een paard in paniek is dan krijg je haar ook niet zomaar rustig en dan worden ze vaak echt wel anders.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:35

Ik schrijf ook niet dat mijn paard in paniek was.. Ze ging knoerthard de longeerbak door, staart in de lucht, kop erop, en keihard murmelen dus. Nee dat was zeker geen paniek haha :D

waldfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:51

bij mijn merrie is het juist het zelfde :)
aan haar hoofdje te zien is ze dan gewoon lekker aan het genieten 8-)

Demirealjoy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 23:54

Ik denk nu inderdaad dat het speelsheid was dan :) Ik zal wel nog even voor de zekerheid even checken of ze niet hengstig is haha :j

Demirealjoy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 23:55

Dank jullie wel voor alle tips :D