Trailer laden. Wat is tactisch.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Darkness85

Trailer laden. Wat is tactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 19:53

Ik ga morgen met 2 vriendinnen op pad. Nu gaat die van mij in de 2 paardstrailer. Nu laad de mijne alles behalve makkelijk. Is het slim om eerst de ander er in te zetten en dan de mijne? Zodat hij ziet dat er al wat in staat en hij misschien makkelijker er in gaat. Of juist de mijne eerst omdat het "gangetje" waar hij in moet lopen dan breder is dan wanneer er al een paard op staat...

Keuzes keuzes.... |o

fro

Re: Trailer laden. Wat is tactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:56

Je kunt proberen hem als 2e erin te zetten mocht hij het andere paard goed kennen. Maar als hij bang is voor smalle gangetjes dan zou ik hem als eerste erin zetten.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 19:57

Hij is niet bang voor smalle gangetjes. Wat met laden altijd een probleem geeft is dat hij het plafond van de trailer eng vind.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:58

Dan maakt het denk ik niet zo erg veel uit wat je als eerste doet;). Maar misschien vind hij het inderdaad fijner als er al een andere staat.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:00

Ene paard eerst er in.
Jouw paard laten kijken er naar en dan direct daarna er achter aan. Dat lijkt mij de ideale situatie.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 20:03

Dus die van mij er echt bij in de buurt zetten zodat ie alles ziet. En zodra de stang en t s hot dichtzitten hup erachteraan??

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:08

Ik zou eerst jouw paard laden, als dat wat langer duurt wordt het andere paard daar niet onrustig van. Loopt paard nummer 2 er zo in en kun je daarna weg.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 20:10

Das ook wel weer een punt. Het zijn beide nogal stressgevoelige paarden. :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:44

Ik wou zeggen om het andere paard er eerst op te zetten. Maar dat is alleen veilig wanneer die andere echt zeer goed de trailer op gaat en ook niet meteen panikeert wanneer jouw paard niet van de eerste keer erop gaat.
Als het twee moeilijke laders of snel panikerende paarden zijn, zou ik de moeilijkste lader eerst erop zetten en dan de andere.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:48

Tsja. In dat geval kunnen we de mijne er beter eerst op zetten. Maar aan de andere kant. Als de klep niet gelijk achter de kont van mijn paard dicht gaat heb je ook feest... |o
Maar dat kan overbrugd worden doordat ik bij t hoofd van mijn paard blijf staan met een bak eten..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:52

Darkness85 schreef:
Hij is niet bang voor smalle gangetjes. Wat met laden altijd een probleem geeft is dat hij het plafond van de trailer eng vind.

Aandacht naar beneden trekken. Zijn focus moet voorin en op de vloer zijn. Zet helemaal voorin een bak voer neer ofzo.

Mijne is ook geen held met laden, als er al een ander paard in de trailer staat wil mijn ruin graag bij het andere paard in hetzelfde vakje :') En als hij er al in staat en je laadt dan een ander paard vindt hij het eng dat er achter 'm iets op de klep loopt :roll: Ik denk dat je per paard moet uitvogelen of als 1e of als 2e laden het handigst is.

Als het voor die van jou niet uitmaakt omdat hij toch wel onrustig wordt zou je de volgorde natuurlijk van het andere paard kunnen laten afhangen.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:55

Darkness85 schreef:
Tsja.ik bij t hoofd van mijn paard blijf staan met een bak eten..

dat werkt volgensmij altijd , vooral als ik een tip mag geven om bijde stress paarden erin te lokken 2 GROTE EMMERS MET: BIKS,WORTELS,APPELS

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 23:04

Nou tis gelukt vandaag hoor. We hebben eerst de mijne erin gezet. En daarna t paard van mn stalgenoot. De mijne duurde maar 10 minuutjes. En t paard van mn stalgenootje liep er zo op.

Maar dat t maar 10 minuutjes duurde heeft is allemaal dankzij mn 2e stalgenootje Liz die ook mee ging. Want die heeft m helemaal alleen geladen. Het is bij zulke dingen beter dat ik met mn gestress een paar km uit de buurt blijf... :')

**Edit: De rit was overigens heerlijk. We hebben met z'n 3e meegedaan aan de Enjoy The Ride rit in Wassenaar. :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:09

Klinkt goed, en jullie hadden heerlijk weer. Verstandig om je stalgenoot te laten laden :j