Transport naar buitenland: Welk bedrijf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Transport naar buitenland: Welk bedrijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 22:56

Beste bokkers,

Ik heb lichtelijk besloten om in Ierland te blijven wonen, nu heb ik de keuze om mijn paard bij mijn bijrijdster te laten waar hij het super heeft, of om hem hierheen te halen. Het liefste heb ik hem natuurlijk hier, maar goed, daar zitten flinke kosten aan verbonden.

Nu vroeg ik mij zo af of er mensen ervaring hebben met paarden vervoeren naar het buitenland, wat jullie hebben betaald, wat de kwaliteit van het vervoer was en natuurlijk welk bedrijf dit was?

Ik ben nog altijd een flinke Nederlander, en wil het liefst voor een dubbie op de eerste rang zitten :+ maar goed, puntje bij paaltje gaat gezondheid en veilig aankomen van mijn paard, als hij hierheen komt, natuurlijk voor!

probabeest

Re: Transport naar buitenland: Welk bedrijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:59

Potijk hoor ik altijd goede verhalen over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:00

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:03

Onze paarden zijn met BSS horsetransport naar Frankrijk gekomen. Ondanks wat fouten bij vwa (chiplezer deed het niet goed) waardoor onze paarden een dag later aankwamen dan gepland, waren de paarden heerlijk relaxed bij aankomst terwijl ze op een trailer best wel kunnen stressen. De vrachtwagen was ze duidelijk goed bevallen.

mariekemeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:29

K SLUIT MIJ AAN BIJ BSS PAARDEN TRANSPORT uit Zeewolde.
goed bedrijf met kundige mensen, miss ben ik een beetje bevooroordeelt het bedrijf is namelijk van een vriend van mij die ik al jaren ken.

maar deze man staat voor zn bedrijf!!!!!

succes met je verhuizing naar ierland

Melis0202

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:17

Ik heb mijn paard met BSS vanuit Spanje naar Nederland gehaald. Goed over te spreken:) was wel rond €1200 kwijt.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:13

Een kennis heeft haar paard met Marcel Jordan Horse Transport vervoerd.
Ze was zeer te spreken over de prijs, maar helemaal over het vervoer per vrachtwagen en de zorg onderweg.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:55

Gelissen is ook super. Stuur ze gewoon even n mailtje met adressen van waar naar waar je paard vervoerd moet worden, dan kun je vergelijken.

Potijk staat goed bekend ook...en nog een met n engelse naam, waar ik nu even niet op kan komen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:02

ikkeniet schreef:
Een kennis heeft haar paard met Marcel Jordan Horse Transport vervoerd.
Ze was zeer te spreken over de prijs, maar helemaal over het vervoer per vrachtwagen en de zorg onderweg.

Hier ook super ervaring met MJ!
Ik heb een paard vanuit Spanje hierheen laten vervoeren door Marcel Jordan. De paarden staan los in de vrachtwagen (Niet aan een kort halstertouw waardoor ze hun hals niet naar beneden kunnen doen) en zijn altijd voorzien van hooi. Super transport!
Ze deden er 5 dagen over en de paarden gingen elke nacht op stal. Kreeg zelfs foto's doorgestuurd en dat hij het heel goed deed. Super aardige chauffeur en was heel betrokken bij de paarden, mijn paard kwam topfit aan. Als ik ooit nog 1 moet laten vervoeren zal dat zeker door Marcel Jordan zijn.

BSS ken ik ook maar vond ik toch echt een stuk minder vriendelijk naar de paarden toe. Daar zal ik nooit een paard door laten vervoeren.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:13

Ik heb de 1e keer naar Noorwegen en terug naar Duitsland de paarden door Potijk laten vervoeren.
Nu zitten we weer in Noorwegen en hebben we ze gewoon zelf meegenomen op de trailer met overnachtingen onderweg en dat is ook super gegaan.
Verder zou je gewoon wat offertes moeten aanvragen als de prijs ook wel een rol speelt.
Zijn er geen vervoerders in Ierland die naar NL gaan en je paard mee terug kunnen nemen?
BSS heeft zgn voordeeltransporten, dat kan een hoop schelen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 00:43

Inderdaad Potijk, wij hebben regelmatig paarden die naar Zweden gaan en dit gaat eigenlijk altijd super goed met Potijk!! Vind ze ook niet duur voor transport. :)

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:35

BSS is ons heel goed bevallen! Paard naar Frankrijk vervoerd. Aardige mensen, en een comfortabele vrachtwagen.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:38

Edwin Oude Kamphuis, professioneel bedrijf en echt niet duur !volgens mij van Zwitserland naar Nederland 500 euro (exclusief export kosten enz.)