Ik heb hiervoor 2 eigen paarden.
Na een maand zoeken was ik tegen een geweldig paard aangelopen waar ik gelijk de klik mee had. Een 9,5 jarige Scandic x Ferro merrie van 1.74m. Een dressuur merrie dat M2+24 had gelopen. Ik ben meteen gestart met lessen en het plan is wel om later te beginnen met wedstrijden.
Omdat ik zelf ook 1.74m ben wou ik graag een groot paard. En dat bevalt me op de dag van vandaag nog steeds perfect!
Nu heb ik mijn paard net twee weken en natuurlijk moet ze nog echt haar weg vinden. Op de 1e dag was het terrein erg spannend, maar na 3 a 4 dagen kon ze al lekker ontspannen over het terrein lopen.
Richting de bak lopen zorgde ook voor wat spanning en ik longeerde de eerste week voor het rijden even zodat de spanning wat weg nam. Nu kan ik haar ook aan de hand gewoon mee nemen en meteen opstappen en rustig weg stappen.
Omdat ik het zelf heel erg belangrijk vind om afwisseling in het rijden te houden, vind ik het erg leuk om ook wel eens een buitenritje te maken. We hebben hier mooie uitrij mogelijkheden dus die wil ik straks ook gaan benutten.
Nu wil ik haar langzaam laten wennen aan de buurt hier buiten het terrein. Gewoon eerst lekker aan de hand lopen overal en nergens.
Ze is alleen best wel groot en al helemaal als de kop er op zit. Ik voel me dan ineens erg klein..
Zodra ik het terrein wil af lopen is alles natuurlijk ineens heel spannend en maakt ze zich erg groot. Het voelt daarom ook nog niet heel erg veilig om buiten te lopen.. Nu was mijn vraag wat jullie verstandig leek, en of ik hier nog gewoon mee moet wachten?
Binnenkort (aantal maanden) willen we natuurlijk ook op wedstrijd en dan komt ze elke keer op andere locatie. Ik wil haar daarom zo veel mogelijk laten wennen aan buiten en bos/buitenrit etc.
Wat lijkt jullie voor nu verstandig?
)