Paard kan niet zonder haar maatjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cryssie

Paard kan niet zonder haar maatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 21:09

Sinds oktober vorig jaar ben ik naar een nieuwe stal verhuisd. Daar ben ik samen met het paard van mijn zusje naar toe gegaan. Op die stal stond al een ander paard. Paard van de staleigenaar.
Ze staan er dus met z'n 3en.
Als de paarden op de wei staan en ik haal Cryssie eruit om te poetsen, dan is ze aan het draaien, schrapen en hinniken. Ik dacht in het begin, hier moet ze gewoon aan wennen. Het komt wel goed.
Helaas is het erger geworden. Het is nu zelfs zo erg, dat als zij in de wei staat: Paard van de eigenaar naar het bos en het paard van mijn zusje in de bak aan het rijden is (bak grenst aan het weiland) ze helemaal doordraait. Ze is aan het rennen en aan het hinniken.
Ze is te close geworden met het paard van de staleigenaar, dat ze gewoon letterlijk niet meer zonder hem kan.

Als ik zelf aan het rijden ben, moet ik haar heel erg bezig houden. Vind ik niet heel erg, maar dan heeft ze het gedrag minder dan als zij bijv in de wei staat. In het bos is ze wel druk. Veel hinniken, maar ook daar moet ik haar bezig houden en wordt het na mate ze moe wordt minder.

Bach bloesem druppels geef ik haar nu 2 weken, maar helaas geen verschil.
Op haar vorige stal had ze dit niet.

Weet iemand tips?

kelseyc

Re: Paard kan niet zonder haar maatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:13

Misschien wat vaker alleen zetten, dat ze er toch aan moet gaan wennen. En dan zoveel keer in de week samen

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:16

Idd wat kelseyclover zegt en zien de paarden elkaar ook? Dat kan namelijk voor meer onrust zorgen dan als ze elkaar niet zien..

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 21:17

kelseyclover schreef:
Misschien wat vaker alleen zetten, dat ze er toch aan moet gaan wennen. En dan zoveel keer in de week samen

Er is maar 1 weiland en mijn paard dan op stal zetten, zie ik eigenlijk niet zitten. Wil geen paard hebben die zichzelf dan verwond in de stal.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 21:18

Tijdens het poetsen zien ze elkaar niet.
In de wei dan ook niet als ze het bos in zijn ;)

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:23

Heb dit gedrag ook wel een beetje gehad met mijn twee welsh pony's (moeder/dochter).
Toch is door zetten en niet te snel terug zetten een aanrader.
Wees wat harder en zet haar vast en laat haar net zo lang roepen/ongeduldig zijn terwijl je het volledig negeert en haar pas los haalt als het stopt.
Ik ging letterlijk een paar meter verder op zitten en wachten tot het over was.
Daarna belonen en dan evt terug brengen dit kun je uitbouwen.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 21:26

Sanniej_ schreef:
Heb dit gedrag ook wel een beetje gehad met mijn twee welsh pony's (moeder/dochter).
Toch is door zetten en niet te snel terug zetten een aanrader.
Wees wat harder en zet haar vast en laat haar net zo lang roepen/ongeduldig zijn terwijl je het volledig negeert en haar pas los haalt als het stopt.
Ik ging letterlijk een paar meter verder op zitten en wachten tot het over was.
Daarna belonen en dan evt terug brengen dit kun je uitbouwen.

Deed je dit dan in de stal of gewoon op de poetsplaats?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:28

Ik ben gewoon begonnen bij de poetsplaats. Als dit gedrag daar over is kun je bijvoorbeeld in de stal gaan oefenen.