ik heb vandaag de Petrie Melbourne gekocht en helemaal vergeten te kijken naar laarzen poets spul
nu heb ik gelezen over een bootcare set van petrie is deze echt alleen het beste voor de petrie of zijn er nog goedkopere cleaners en invetters/cream voor de petrie laars?
Ik heb toevallig laatst aan de schoenmaker gevraagd welke middelen je moet gebruiken voor lederen chaps, en hij zei dat je het meest simpele ledervet erop kunt smeren want dat het allemaal hetzelfde doet. Geen dure goedjes dus. Je moet alleen oppassen dat je er niet teveel op smeert en het goed afboent anders wordt het leer ''zompig''.
mvdbijl
Geplaatst: 18-04-14 15:40
Zou naar de winkel gaan en om zo setje vragen. Meestal geven ze die wel bij een paar laarzen.
Als je eventueel iets met je laarzen krijgt kan je aantonen dat je hun geadviseerd product gebruikte.
Gewoon vet erop doen zoals ze hier boven adviseren zou ik niet doen. Dit kan het stiksel aantasten.
Bootcare setje heeft ook een cleaner, daarmee kan je eerst het huidvet en vuil verwijderen. Ik vind het erg fijn werken en het is zuinig in gebruik. Je moet het overigens niet op lak laarzen gebruiken.