Enjoy the Ride 27 April - Maarn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yolanda77

Enjoy the Ride 27 April - Maarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 11:18

Even voor de gezelligheid :o ; wie doen er mee?
*\o/* Ik ben er bij! *\o/*

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:30

Ik ! :D

Ik rij met een stalgenoot die voor het eerst van het terrein af gaat met haar
puppy paard. Zal voor hen wel spannend worden. Ik en mijn pony rijden heel
veel buiten maar de afstand vind ik zelf nog best spannend aangezien we pas
drie maanden echt aan het rijden zijn i.v.m. veel ziek/zeer het afgelopen halfjaar
en ik hoop dat ze het aantal km's aankan.

Yolanda77

Re: Enjoy the Ride 27 April - Maarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 11:42

Gezellig! Ik had eigenlijk gehoopt dat er meer zouden reageren...

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:57

Ik rijd ook mee, rijd samen met xApple.
Voor het eerst met mijn ruin naar het bos, ben erg benieuwd hoe de rit gaat verlopen :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:28

Ik wil heel graag, maar ik heb geen vervoer... in die zin dat mijn vader niet mee kan ik en compleet in mn remie zou moeten met de trailer. Dat durf ik helaas niet :P

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:30

Ik :D

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:47

Ik rij ook mee met een vriendin en er rijdt volgens mij nog een bokker mee met een palomino. Wij komen uit Den Haag die kant op. Vind het wel spannend, maar heb er zin in!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:10

Pff nou wij hebben de hele rit regen gehad :')
Gelukkig maakte de omgeving een hoop goed. Heb heerlijk gereden,
mijn pony was ontzettend braaf en de rit was erg goed georganiseerd en
uitgezet :j

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:32

Hoe lang hebben jullie er over gereden?
Wij hebben er ong 3,5 uur over gereden, waarvan het laatste uurtje gelukkig eindelijk droog. De rit was echt geweldig mooi. Lange brede (modderig, maar goed begaanbare) paden en hei en bos. Ik heb genoten!
De paardjes waren braaf. Ik had een paardje van een vriendin mee die nog niet veel buiten is geweest dus was even afwachten, maar hij deed het super. Kroop lekker achter de andere pony weg.
Het enige minpunt is dat we al heel vroeg waren ingehaald door de manegegroep en toen was de rustgroep dus al weg, dus geen drinken gehad en daar de weg kwijt. Beetje jammer, want ik had echt megadorst. Even een belletje en toen werden we weer op de juiste weg gezet. ROuteaanduiding was super, ontvangst en eten waren super en de omgeving was briljant. Dus zeker voor herhaling vatbaar!!!!!!
Paardjes waren moe, maar tevreden en stonden rustig op de trailer. Enige aandachtspuntje voor de eigenaar vd paarden was: volgende keer de ijzers er niet vlak voor zo'n rit afhalen, want mijn paard had daarna wel zere voetjes.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:36

Wij 2,5 uur. Lekker doorgereden dus :D

We hebben geen pauze genomen want bij ons regende het de hele tijd. En best flink ook,
dus we wilden niet nog een tijd gaan stilstaan. We hebben toen gewoon even
10 minuten gestapt. Ik vond de route super uitgezet en heel duidelijk :j

Yolanda77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 14:24

Wij hebben er 2u en 45min. over gedaan, best een lekker tempo. Ik had ook een super maatje (samen gereden met iemand die ik vooraf niet kende) want we hadden heel erg hetzelfde idee over het tempo, dus ging prima! De route was prima en ook alles er omheen was prima geregeld! Wel is er iemand van zijn paard gevallen, iemand enig idee hoe het met haar is afgelopen? Ik begreep dat ze met ambulance naar het ziekenhuis is gebracht...
Ik ga misschien in juni wel weer, hopen dat het dan wel droog wil worden :)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:53

Hi Yolanda, heb jij een grote zwarte merrie met lange manen toevallig? Dan was jij aan het opstijgen toen wij aankwamen. Vond het een erg gaaf paard.
Ik heb niks gehoord over een val en ambulance dus heb geen idee.
Wij zijn stadsruiters en niet gewend aan lange paden, dus wij hebben erg voorzichtig gereden.
Wij hebben ook nog wel plannen voor een tweede rit hier. Heb vooral erg genoten van het laatste heistuk. Daar eindelijk een keer een langer stuk gegalopeerd in een wat hoger tempo en dat beviel de beestjes prima!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:25

Yolanda77 schreef:
Wij hebben er 2u en 45min. over gedaan, best een lekker tempo. Ik had ook een super maatje (samen gereden met iemand die ik vooraf niet kende) want we hadden heel erg hetzelfde idee over het tempo, dus ging prima! De route was prima en ook alles er omheen was prima geregeld! Wel is er iemand van zijn paard gevallen, iemand enig idee hoe het met haar is afgelopen? Ik begreep dat ze met ambulance naar het ziekenhuis is gebracht...
Ik ga misschien in juni wel weer, hopen dat het dan wel droog wil worden :)

Oh serieus? Wat erg.. Niets van gehoord. Maar wij waren ook eerder gestart en na 2,5 alweer bij de trailer.
Ik denk dat ik een tijdje met jouw moeder heb gekletst, het paard waar ik mee was, was heel vervelend met laden dus stond ik een praatje te maken. Rijd jij KK endurance?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:19

Voor ons inderdaad een rot dag. We waren nog een 2 km het bos in of een van ons drieën lag op de grond. Paard schrok, niks gemeens maar gewoon balans kwijt. Het leek even mee te vallen maar uiteindelijk kon ze toch niet op staan. De manege gebeld en toen die er waren uiteindelijk de ambu gebeld. Ik met een stalruiter(? ) van daar de paarden terug gereden. Andere ruiter ging ook met de ambulance mee. Mochten gelukkig de paarden daar op stal kwijt. Ik heb de mijne alvast mee naar huis genomen, volledig in de stress paard omdat hij nu alleen mee moest. Gelukkig 2 lieve mensen mij geholpen bij de trailer met laden en keren van de auto etc.
Uiteindelijk bleek het in het ziekenhuis mee te vallen, niks gebroken maar zwaar gekneusd. Ze mocht gelukkig weer naar huis maar erg veel pijn!

Kortom, rot dag.. Compleet doorweekt en niks van de omgeving gezien. Gelukkig viel het allemaal achteraf mee en stonden de paarden savonds weer allemaal veilig op stal!!