Aangezien ik onze tinker toch jaarlijks ga scheren, wil ik dus graag zelf een scheermachine aanschaffen, omdat het lenen of huren dan gewoon niet handig is. Welke raden jullie aan? En welke vooral niet.
Deze heb ik zelf 2 jaar geleden gekocht en mijn shet al verschillende keren geschoren van borst tot helemaal. Zitten twee sets messen bij die gewoon te slijpen zijn.
Ik heb een sectolin se-600. Sommigen vinden die te luid maar mijn paard interesseerde dat niet. Dat was dan wel zo een mafkees dat hij scheren heerlijk vond en ook los bij me bleef staan om te scheren Maar niet te duur (180) en scheert prima.
Ik heb een heiniger, ben er erg tevreden over. Hij maakt wel wat herrie, maar regelmatig een beetje olie er op scheelt al heel veel.
Hoe goed het scheert hangt ook van je messen af. Ik liet ze, afhankelijk van de te scheren paarden, na 1 of 2 paarden slijpen. Ik heb er 4 setjes messen bij, dan had ik altijd wel een scherp setje. Ook als je ze laat slijpen kunnen ze namelijk weleens niet scheren, dan zijn ze gewoon niet goed geslepen.