Kalkoenen, baarle-nassau

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Kalkoenen, baarle-nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 21:20

Haaai bokker
sorry modjes ik wist niet waar het moest, bij SZ of bij BEH of hier

Ik start maandag mijn eerste outdoor-springwedstrijd. Mijn knollie staat nu 4 kant op ijzers met kalkoengaten. Heb de kalkoenen ook al in huis. Nu weet ik dat zand tussen de kalkoenen totaal niet goed is
Dit staat er op de startlijst;

Afbeelding

Heeft er iemand ervaring met deze wedstrijd in Baarle-nassau? En hoe moet het met kalkoenen en zand?
En hoe maak je de kalkoengaten schoon :Y) voor ik daar maandag sta te prullen :+

Alvast bedankt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:10

ED --> WD-V

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:36

Ik zou even bellen :) grote kans dat er een 20-40 bak is waar je los kan springen maar ook een gedeelte gras waar je los kunt springen óf het is een grasveld die kapot is gereden en dus meer zand is.
Kalkoengaten maak je schoon met een tap (Google afbeeldingen: tap kalkoenen) die je erin draait. Van te voren kun je met een houten dingetje met aan de ene kant een pin en de andere kant een staalborsteltje, dan gaat het makkelijker :)
Je kunt de dag van te voren of de ochtend van te voren alvast de schroefgaten schoonmaken, dan kun je er watten in stoppen die je eerst door hoefvet of ledervet oid haalt. Dan hoef je op concours alleen nog maar de watten eruit te trekken en de schroeven erin te draaien.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 12:22

Amiigo schreef:
Ik zou even bellen :) grote kans dat er een 20-40 bak is waar je los kan springen maar ook een gedeelte gras waar je los kunt springen óf het is een grasveld die kapot is gereden en dus meer zand is.
Kalkoengaten maak je schoon met een tap (Google afbeeldingen: tap kalkoenen) die je erin draait. Van te voren kun je met een houten dingetje met aan de ene kant een pin en de andere kant een staalborsteltje, dan gaat het makkelijker :)
Je kunt de dag van te voren of de ochtend van te voren alvast de schroefgaten schoonmaken, dan kun je er watten in stoppen die je eerst door hoefvet of ledervet oid haalt. Dan hoef je op concours alleen nog maar de watten eruit te trekken en de schroeven erin te draaien.

Oke ik heb deze set:klik

Maar ik kan ze dus daar er gewoon indraaien (na het schoonmaken) op het terrein en er dan gewoon mee rijden als ik op dat stuk gras/ kapot gelopen wei spring?

Amiigo

Re: Kalkoenen, baarle-nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:25

Ja, ik zal wel voor goede bescherming zorgen voor je paard. Schroeven die kunnen nare wonden veroorzaken :)

Schroeven in zand is trouwens niet erg, hoef je niet tussendoor eruit te draaien oid

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 14:15

Thanks!

Hij loopt zeker met het springen met peeskappen, strijklappen en spring schoenen :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:20

Ik rijd, als het moet, gewoon met kalkoenen door het zand.. Nooit problemen mee gehad.