Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Angela schreef:Paarden reageren ook op het daglicht dat minder wordt. Als je paard op stal staat, dan zou je speciale (over de top dure) daglicht lampen kunnen overwegen.
Ik denk echter dat het in de dikte van je dekens zit? Met welke dikte begin je bij welke temperatuur, en hoe bouw je dat op?
friesam schreef:Mijn schoonvader (oude stempel paardenman) heeft zijn tuigpaarden geen deken op maar licht snachts bij met een simpel peertje (50 watt of zo) en zelfs de oudere paarden hebben totaal geen wintervacht.
Niets zo onvoorspelbaar als paardenvacht zullen we dan maar zeggen!
het is ook niet dat ik niet kan rijden, moet gewoon wat langer uitstappen en dan zweetdekens erop, maar dacht als er nog trucs zijn is dat altijd mooi haha!Brainless schreef:friesam schreef:Mijn schoonvader (oude stempel paardenman) heeft zijn tuigpaarden geen deken op maar licht snachts bij met een simpel peertje (50 watt of zo) en zelfs de oudere paarden hebben totaal geen wintervacht.
Ik heb dag en nacht het licht aan in de stal, en mijn Fjord had deze winter een vacht waar je u tegen zegt.
Ook mijn rijpaard (met veel bloed) had een volle vacht.